Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mustang07
Är de någon som har nått att säga om detta paket. Är de värt pengarna,skit samma ja tog de, va bara nyfiken om de va bra ljud
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det är bra ljud fast man bör ha subben
av oldtimersmc
De är ju inte kända för att göra dåliga grejjer så köp o njut. Värt pengarna? Tja, hur långt är ett snöre???
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Klart det är värt pengarna, det systemet spelar betydligt bättre än high performance enligt mig, skillnaden märks mer ju högre du spelar. :-)-) Ger även lite högre andrahandsvärde samt bilen sticker ut ur mängden när det är dags att sälja. Dyrt att montera bättre högtalare i efterhand jämfört med att välja till extra bra ljudsystem ifrån fabrik...
av oldtimersmc
Vad som är värt vad, därom tvistar de lärde. Längden på ett snöre vet ingen men längden på en rev finns iaf det klara besked om
(gamla svenska mått. ... 1 mil = 360 revar: 1 rev = 10 stänger: 1 stång = 10 fot: 1 fot = 10 tum: 1 tum = 10 linjer.)
M a o 29,69m :D

Lyssna och avgör...
av Nordan
Körde min nya V70 till radiofirman höromdan och passade på att testa ljudet lite. Det lät helt klart bra men jag tyckte inte det blev nån större skillnad med suben på max eller om den var avstängd. Kan det vara nåt fel eller är det nån inställning jag missat? Om jag öppnar bakluckan så hörs det att den är på men den märks inte mycket från förarplats.
/Michael
Användarvisningsbild
av palmqvist
Finns lite olika ljudbilder o ställa in du har inte lyckats ställa bara bak eller nått liknande borde i och försig inte påverka subben
Användarvisningsbild
av bbenderman
Kostnad för high performance?
Hur många tusenlappar måste du lägga till för att få H/K
Hursomhelst så skulle inte jag tveka å lägga till tiotusen för att få bästa möjliga ljudet!
Det är en sak som är nästan omöjlig att uppdatera i efterhand utan det kostar det tio/dubbla.
Så välj H/K så,slipper du sitta i bilen varje dag å ångra dig.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Hp är i princip helt standard idag, kostar oftast inget att lägga till, det kostar 8 100kr för att få harman kardon, Premium Sound har gått ner i pris genom åren..
Användarvisningsbild
av palmqvist
Tror jag gav 19000 för det till v70Rn 99 men kommer inte ihåg kan vart standard i R ;)
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-19[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]