Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ostlund
Lucif3r skrev:
Ostlund skrev:Kanske mer grus?
Då får man istället massvis med stenskott på hela bilen, som ändå blir att rosta... Sand är inte heller mycket bättre då det blästrar rätt duktigt.
Men mellan salt, grus och sand så skulle iaf jag välja sand.
Tyvärr har ju både sand och grus den nackdelen att det "sprätter bort" från vägen rätt snabbt... Saltblandand sand är ju relativt vanligt(iaf häromkring på lite mindre vägar), så det vore väl en idé... Fast minska saltet och lägg på mer sand, precis tvärt emot vad dom gör i dags läget..
Sant så sant.. Det är svårt i dagsläget tyvärr.. Man får helt enkelt ha en jädra bra dubb då ;P

Finns det inget man kan behandla på bilen i förebyggande syfte? Som en lager skydd mot salt?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ostlund skrev:Finns det inget man kan behandla på bilen i förebyggande syfte? Som en lager skydd mot salt?

Extra många lager lack, samt tjockare body. När jag fick 945an omlackad så sprutade dom på extra mycket body längst trösklarna för att hjälpa mig motstå den klassiska 7/900-rosten som ofta sätter sig på trösklarna(spec. framför förardörren).
Användarvisningsbild
av Lucif3r
White skrev:Ligger snön fint borde dom inte göra något alls, bättre att folk anpassar hastigheten. :)
Ja, precis... Fördelen med "riktiga" vintervägar är att man SER om det är halt eller inte, och kan då anpassa både körning och hastighet utifrån det, man blir inte överraskad av någon osynlig svarthalka som tamemigf-n är överallt på salt-frusna vägar.

'riktiga' vintervägar har ju en annan stor fördel också - komfort :-)-) finns väl inte mycket som slår en fin vinterväg där inte... Ska väl vara lite kurvor, lite trafik och bakhjulsdrift då :P
Trevligt. Du måste älska den bilen? :D
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 291

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer