Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
peppe67 skrev:
springpojke skrev:Frågade säljaren om internet i bilen, men hon sa man får dela internet från mobilen isåfall, frågade om man inte satte in ett sim kort men nej.
Men när jag kom hem och kollade handskfacket så sitter ju simkortshållaren där, och i inställningar för internetmodem står det sätt i simkort, bra koll :roll: har för mig jag läste nånstans att man får med nått "prova på" abbonemang av Volvo när man köper ny bil? Eller var det bara nån kampanj..
Telenor har en kampanj såg jag på "min volvo"
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bre ... volvo.html
Du kan lika gärna ta Telia lr något annat bolag då "kampanjen" inte är mycket värd.
av Wahla11
joel80 skrev:
Wahla11 skrev:Fick igår reda på att min planerade lev(v49-50)nu istället ligger under v46!!! Roligt när det händer!

Och jag har inte gjort någon ändring i beställningen...
Vad och när beställde du? Jag har prel lev v48-v49.. beställde 15/9.

Edit: Såg att du i tidigare inlägg beställt en V70 den 9/9. :)
Jag måste nog kontakta säljaren i veckan och höra om datumet jag fått står fast.
Rejmes i linköping. Och 9/9 precis som du läst dig till!
av peppe67
Wahla11 skrev:
joel80 skrev:
Wahla11 skrev:Fick igår reda på att min planerade lev(v49-50)nu istället ligger under v46!!! Roligt när det händer!

Och jag har inte gjort någon ändring i beställningen...
Vad och när beställde du? Jag har prel lev v48-v49.. beställde 15/9.

Edit: Såg att du i tidigare inlägg beställt en V70 den 9/9. :)
Jag måste nog kontakta säljaren i veckan och höra om datumet jag fått står fast.
Rejmes i linköping. Och 9/9 precis som du läst dig till!
Jag ringde min säljare förra veckan och mitt datum blev flyttat från den 28/10 till den 31/10 (beställd 14/9) :cry: Det verkar vara väldigt rörigt för dem och tydligen har de inte så bra ordning på systemen så leveransdatumet kan säkert ändras många gånger än.
av springpojke
palmqvist skrev:
springpojke skrev:Frågade säljaren om internet i bilen, men hon sa man får dela internet från mobilen isåfall, frågade om man inte satte in ett sim kort men nej.
Men när jag kom hem och kollade handskfacket så sitter ju simkortshållaren där, och i inställningar för internetmodem står det sätt i simkort, bra koll :roll: har för mig jag läste nånstans att man får med nått "prova på" abbonemang av Volvo när man köper ny bil? Eller var det bara nån kampanj..
Tycker det är underbart när kunderna vet mer än säljarna, min försökte lura på mig att jag behövde TPMS givare i vinterhjulen, men V70 läser av hjulrotationen med ABS systemet, han visste inte heller att det sänkta sportchassit är nivåreglerat plus lite annat
Men skojar du? Jag frågade särskilt om detta och JA jag var tvungen o köpa något extra till mina fälgar pga systemet i bilen, detta stämmer alltså inte?
Användarvisningsbild
av Wibe
springpojke skrev:
palmqvist skrev:
Tycker det är underbart när kunderna vet mer än säljarna, min försökte lura på mig att jag behövde TPMS givare i vinterhjulen, men V70 läser av hjulrotationen med ABS systemet, han visste inte heller att det sänkta sportchassit är nivåreglerat plus lite annat
Men skojar du? Jag frågade särskilt om detta och JA jag var tvungen o köpa något extra till mina fälgar pga systemet i bilen, detta stämmer alltså inte?
Beror på. Det "gamla" systemet kräver sensorer i däcken medans det nya systemet använder ABS. Vet inte exakt när bytet mellan systemena gjordes
av Daniel73
Sensorerna försvann väl för ungefär ett år sedan.
Dom som finns nya nu behöver inga sensorer i fälgarna.
av kultis
Ni som är väldigt nära att få era bilar, eller redan fått, ändras status någonsin om man loggar in och kollar på min volvo, eller står det rent av samma text tom efter man hämtat ut bilen?
av Niclas
kultis skrev:Ni som är väldigt nära att få era bilar, eller redan fått, ändras status någonsin om man loggar in och kollar på min volvo, eller står det rent av samma text tom efter man hämtat ut bilen?
Inte vad jag märkte, det enda som hände var att VIN-nummret kom upp när bilen blev skickad från volvo
av ahlis1
Min bil är byggd och levereras till säljaren kanske nästa vecka :D
Dock är jag lite orolig att min bil kommer utan rattvärme. Enligt min säljare gäller det kundordrar from 23/9 (jag såg utskicket från volvo) min bil beställdes 3/7 så det borde inte vara något problem, den finns med i min ursprungliga beställning men tittar man på specen nu är den borta. Inte kan de väl ändra utan att meddela!?
av springpojke
Beror på. Det "gamla" systemet kräver sensorer i däcken medans det nya systemet använder ABS. Vet inte exakt när bytet mellan systemena gjordes
Vart räknas som gamla systemet? Alltså denna bil är ju ny fick den i förra veckan
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 116
Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]