Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nybbo
Hej måste få höra med er som är RIKTIGT KUNNIG PÅ DETTA FORUM GILLAR DETTA FORUM MYCKET om mitt problem med bromsar som inte riktigt har uppnått mina mål.Jag och en kompis monterade nya skivor,belägg på min kärra v70 t-5 06 och det sitter 316mm skivor fram och samma ok som på xc90 från 05 därför var det svårt att hitta att det skulle vara 316mm.Det hela började med att höger bromsskiva vart lite varmare än vänster vi tänkte jag och min polare att det förvinner nog efter c:a 50-60 mil men det gjode det inte och har börjat att små vibrera lite i ratten vid låga och även vid höga farter skivorna bak är väl lite småvind men inte så farligt men nu har det börjat vibrera lite mer men inte lika mycket som dom gamla var helt slut.Höger framskiva bli fortfarnde lite varmare än vänster kan dom verkligen slagit sig redan har kört nu c:a 120 mil och körde in dom riktigt snällt dom första 45-55 milen för att sedan öka bälastningen på dom har bara vibrationer vid bromsning annars går bilen mycket bra i övrigt inget annat fel grejerna är köpta på bildelarolline24.se vad tror ni om detta glömde säga att vi inte hann rengöra navet ordenligt kan det splela någon roll? :cry: :twisted:
av Jäverhammar
Har ni kollat att oken inte kärvar så att höger ligger på lite hela tiden?
Om ni inte rengjorde nav + anliggningsyta innan montering av nya skivan, hur kan ni då veta att den sitter rakt från början? Räcker med några tiondels millimeter för att det ska kännas i bilen.
av nybbo
Det var en liten skada på bromsskivan som orsakade vibrationerna ska nu reklamera bromsskivan eftersom skadan fanns där när vi monterade skivan men tänkte inte på det och det är skadan på skivan som orsakar vibrationerna när man bromsar grejerna är köpta på bildelaronline.se.Nu till min STORA FRÅGA törs man köpa bara en ny bromsskiva eller måste vi byta bägge två skivorna har nu rullat c:a 125 mil med tanke på att det bättre skivan har gått lite längre än den som ska bytas vad tycker ni på detta bra forumet mycket tacksam för råd och svar?

För man ska kunna ha ett billigare huvudbatte[…]

Läckage av glykol, V70 D2

Hej, Har en V70 med D2-motor från 2013 som […]

Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och let[…]

Trasig ABS givare, men var?

Läs ut felkoden så får du svaret[…]