- lör 03 okt 2015, 21:26
Hej
Jag vill ha en bil med bra komfort, säker vid krock, farthållare, motorvärmare, AUX, diesel, gärna billig skatt och drift. Budget max 120K typ. Hur är det med andrahandsvärde, förlorar man mycket på en bil om man köper en som kostar 120K?
Kikar lite på volvo V70. Har dock dykt upp massa frågetecken. Har även sneglat på v50 2.0D och den kanske är billigare i skatt och drift men V70 känns rejälare..
Vad innebär momentum?
Vad skiljer 2,4D och D5? Vilken motor är att föredra?
Edit* såg nu att det finns en till motor, D3. Mindre motor än D5 antar jag? billigare i drift och skatt? färre hk?
Hur ofta byter man kamrem på dessa bilar? kostnad?
Är det nån vätska (adblue?) som ska bytas med? hur ofta isf? och kostnad?
Vad är herrgårdvagnspaketet?
Tack på förhand!
Jag vill ha en bil med bra komfort, säker vid krock, farthållare, motorvärmare, AUX, diesel, gärna billig skatt och drift. Budget max 120K typ. Hur är det med andrahandsvärde, förlorar man mycket på en bil om man köper en som kostar 120K?
Kikar lite på volvo V70. Har dock dykt upp massa frågetecken. Har även sneglat på v50 2.0D och den kanske är billigare i skatt och drift men V70 känns rejälare..
Vad innebär momentum?
Vad skiljer 2,4D och D5? Vilken motor är att föredra?
Edit* såg nu att det finns en till motor, D3. Mindre motor än D5 antar jag? billigare i drift och skatt? färre hk?
Hur ofta byter man kamrem på dessa bilar? kostnad?
Är det nån vätska (adblue?) som ska bytas med? hur ofta isf? och kostnad?
Vad är herrgårdvagnspaketet?
Tack på förhand!
- By 246