NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har två små barn och det funkar rätt bra med V60, även med vagnar osv. Det jobbiga är om man måste åka runt med stora kartonger eller andra otympliga saker. Då får man åka med luckan öppen.

Men med tanke på hur mycket trevligare V60 är att köra än V70 tycker jag det är värt det.
Tur att det finns flera olika val. Av de uppräknade skulle jag utan tvekan tagit en BMW 320d (F31). Jag uppfattar baksätet i F31 som helt OK.

När barnen får börja övningsköra om 3-4 år så är oddsen rätt låga att vi kommer att skaffa en BMW F30/F31 med bensinfyra (328i/330i) med manuell låda som andrabil.

Jag kommer aldrig att äga en E91. Det går inte att sitta bakom mig i den, vilket gör bilen tre-sitsig.
Perra_367 skrev:Kan man säga att E91 är likvärdig V60 vad gäller kupé- och lastutrymme, eller lutar det över åt något håll? E91:an är väl en del mindre än F31?
De är mycket lika i utrymme, ja. F31 är större än båda.
Jag är 193 cm. V70 / XC70 fungerar, men det är på håret. V60 och V40 uppfattar jag som för små. BMW F10/F11 (5-serie) fungerar bra. Så gör också nuvarande A6. Jag sitter långt bak. Det gör att benutrymmet blir den kritiska biten. Om jag kompromissar med hur jag sitter fungerar de flesta bilar. Jag tycker dock inte om att kompromissa. :wink:
Hur stor sannolikhet är det att man har en baksätespassagerare som är 193 cm lång? Själv kör jag och skulle aldrig komma på tanken att sitta bak i någon bil jag äger...
Jag är inte ute efter "sitta bakom sig själv" komfort även om det är trevligt. Jag är mer ute efter "normallängd ska kunna sitta bakom mig med någorlunda komfort".

Jag sitter inte heller ofta i baksätet. Men hittills i år har jag haft 4 långresor (mer än 100 mil bort). Då krävs det dräglig baksäteskomfort för att det ska fungera.
Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Toppen, stort tack för svaren!

Renovering framvagn Volvo 240

Finns det styckvis sänkfjädrar att k&oum[…]

Mercedes själva hoppas på fem år,[…]