Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Jag trodde man köpte en xc70 för att få alla de bra traktor egenskaperna
Användarvisningsbild
av MartinS
Rillee skrev:Jag trodde man köpte en xc70 för att få alla de bra traktor egenskaperna

Det finns ju traktorer, också finns det lite roligare traktorer....

Användarvisningsbild
av Rillee
haha najs men den har ju inte awd
Användarvisningsbild
av na96gen
Gör som jag och bidra till en bättre närmiljö, har dessutom sjukt mycket roligare nu.. :P :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
na96gen skrev:Gör som jag och bidra till en bättre närmiljö, har dessutom sjukt mycket roligare nu.. :P :wink:
:-)-)
av perhall
MTH skrev:Bästa drivlinan till XC70 tillsammans med T6 AWD. T5 AWD är mycket bättre än den slöa 3.2 AWD som fanns tidigare. T5 VEA passar också bra i XC70, tyvärr ingen AWD men motorkaraktären lirar bra med bilen i övrigt. När man kört en XC70 med bensinmotor, då inser man vilken traktor den är med diesel :P
På vilket sätt? Bättre vrid på låga varv, men törstigare och bullrigare och (vilket givetvis är en subjektiv sak) inte lika premiummässigt motorljud. 3,2 låter jättemysigt tycker jag).
PH
av perhall
Träffade en mycket initierad amerikan på en konferens i Frankrike i veckan. Han hade inte alls samma emotionella koppling till flercylindriga motorer som jag men menade att nya XC90 riskerar att bli en flopp med fyrcylindrig motor. Amerikaner är oroilga för att små motorer inte ska hålla och XC90 är tung. Sen har ju t ex Touareg 3,5 ton dragvikt. Blir svårt med en tvålitersmotor. Desssutom går motorn mindre smooth än en sexcylindrig och drar ungefär lika (eller kanske fem procent mindre). Hur ska Volvo reda ut det här?

Har man sett amerikaners (och kanadensares) båtar och campers inser man att towing capacity är viktigt.

Lite OT men nu handlade det ju om T5 vs VEA...
PH
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
De här 70/80 bilarna på den här generationens plattform blir väl känd för ett enormt utbud av olika motorer. Li-shufu vill väl att volvo ska göra superlyxiga bilar, ha en stor sedan som S-klass & han vill nog ha lyxiga motorer med mer än 4-cyl som alternativ. Kan inte Volvo köpa in ett par premiumotorer ifrån annan tillverkare om de nu inte har råd att utveckla själva?

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]