Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

På tal om Turbo locket till luftburken. Jag testade idag från min systersons 850 T5. Det passade inte då lmm är större på 2.5t-99. Där fick man lägga det projektet på hyllan :)
Nexus skrev:På tal om Turbo locket till luftburken. Jag testade idag från min systersons 850 T5. Det passade inte då lmm är större på 2.5t-99. Där fick man lägga det projektet på hyllan :)
Okej, så hålet i locket är alltså för litet... Skiljde det mycket eller?

Meeen det är ju också "relativt" enkelt att fixa.... Kapa bort hålet/fästet på båda locken och plastsvetsa dit det större på turbo-locket, avsluta med lite spackel, finslip och lacka mattsvart :wink:
Nexus skrev:På tal om Turbo locket till luftburken. Jag testade idag från min systersons 850 T5. Det passade inte då lmm är större på 2.5t-99. Där fick man lägga det projektet på hyllan :)
Hade för mig att 2,5T har större lmm än T5 av samma modell och år. Skulle tro att locket från en 850 T5 passar på en S70 97-00 T5. Tror just att det är 2,5T som har större lmm dom andra är nog lika.
Ok har nu fått reda på att det skiljer på hjullagren mellan my98 den med mutter och my99 den med skruv vet inte vad det är som skiljer om det är splinesen eller storleken på lagret men passar gör det inte iaf.
Lucif3r skrev: Okej, så hålet i locket är alltså för litet... Skiljde det mycket eller?

Meeen det är ju också "relativt" enkelt att fixa.... Kapa bort hålet/fästet på båda locken och plastsvetsa dit det större på turbo-locket, avsluta med lite spackel, finslip och lacka mattsvart :wink:
Skiljde nog ca10 mm i diameter. Visst kan man modifiera men jag behåller nog mitt original utan TURBO :-)-) .
Spackla och hålla på är för EPA raggare :wink:
Kan väl börja med att säga att främre lambdasonden byttes idag utan större problem. Får hoppas på att det var det om var problemet annars vet jag inte vad.

Hittade mer fel på bilen som måste åtgärdas idag när jag hade den på lyften. ABS-kransen vänster fram har spruckit rätt så stor spricka inga felkoder lagrade och abs:en går bara ytterst sällan in när jag bromsar och svänger vänster. Så ny ABS-krans från Biltema får det bli. Hjulager vänster fram kommer även att bli bytt nästa vecka samtidigt så kommer jag att även byta båda fjädersätena när jag ändå håller på och river på vänster sida, kommer också bli Biltema original :lol: Har lite rost under bilen som ska behandlas innan det går för långt blir att slipa och på med underedsmassa. Kommer att ha lite att göra till veckan som det ser ut :D
DayDreamer skrev:Glad man blir när man ser att skruvat har 20% på lmm och lambdasonder och jag som beställde en lambdasond i tisdags som ännu inte har kommit trots det står att den finns i lager :cry: :cry: :evil: kanske ska dra iväg ett mejl till dom och fråga om man inte kan få 20% rabatt bara för att jag väntat ett tag nu :roll:
Jo du skruvat var sista gången jag handlade ifrån! Beställde i söndags. Lagervaror 1-2 dagars lev. Torsdag maila jag och fråga var sakerna är. NOLL SVAR. Då gick jag in på chatten och frågade när de tänkte skicka min order? Då svarar hon : Vad undrar du om din order? JAG FÖRTYDLIGAR! NÄR SKICKAR NI MIN ORDER!! Då svarar hon det står i kassan 1-2 dagar.
SUCK! Då kan jag upplysa dig om att det är torsdag ! Har de bara studenter som extraknäcker hemifrån och kan noll??
Framöver blir det biltema då kvaliten är ungefär lika dålig eller bra ;-//
Hehe, ja jag har ju sagt det.. skruvats s.k. support är totalt värdelöst. Du skulle nog fått bättre svar om du hade ringt till biltema och frågat varför skruvat inte skickat din order :mrgreen:

Och av vad jag kunde se ifrån det där jobb-erbjudandet som webmasters postade för nån vecka sedan så får man inte ens jobba hemmifrån, så ursäkten att supporten jobbar hemmifrån funkar ju inte heller, vilket rent logiskt tyder på att supporten är mer ruttna än zombies.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 252
Byta bromsok bak v50 d3 2012

ha inte handbromsen åtdragen, och peta loss […]

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]