Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av åsaboe
Beslutet fattat, affären uppgjord! Sedan i går eftermiddag står det en V70 Bi-Fuel bredvid den gamla trotjänaren 245 på våran parkering.

Jisses! Där är ju fler remiddjer på den än där är piggar på en harv som någon sade en gång :wink: Det blir väl till att sitta med bruksanvisningen på kvällarna ett par veckor.

Jag ser med spänning fram emot att följa den ekonomiska utvecklingen. I början blir det ju oerhört bra eftersom Sydkraft bjuder på gas för 7.500 spänn till alla som skaffar en gasbil före sista juni. Inte så dumt... Och ansökan till kommunen om fri parkering fram till sista december 2007 gick iväg i dag. Inte så dumt det heller...

För att nu inte tala om att åka omkring i den där drömmen! Gubben har nästan blivit tonåring igen :wink:
Användarvisningsbild
av Driver64
Grattis till din nya bil!
Jag tror jag vet hur du känner dig. Själv bytte jag i december 2004 ut min Saab 900 GL -85 (köpte den 1987, 12000 mil hade den gått...) mot en V70 Bi-Fuel och jisses vilken skillnad... :D
Klarar du (eller någon annan!) av att slå mitt distansrekord på en tank biogas, 294 km?
Pumpa däcken och lätt på gasfoten är det som gäller... :wink:
Användarvisningsbild
av åsaboe
Tack Driver64!

Får väl anta din utmaning när jag fått tankkortet om några dagar och kan tanka fullt i gasavdelningen för nollställning.

Jag hade en himla tur, fick ögonen på en Volvotjänstebil från 2004 (uttagen 4 maj 2004) som gått 1100 mil och lyckades komma över den. Så nära 0 har jag aldrig tidigare varit...

Hade vissa funderingar på en sprillans ny, men ekonomen i bakhuvudet tog över och konstaterade att den där första rejäla värdeminskningen kan någon annan få stå för, gärna Volvo själva :wink:

Jag har bytt från en 245.a -92 (som nu degraderas till mögkörarbil), och nu när jag försöker sätta mig in i alla finesser i en modern bil dyker osökt en fråga upp; när sjutton skall man få tid att köra om allt det där skall användas? :wink:

Inhandlade i alla fall en samling "bil-CD" vid besök i staden i dag, sedan njöt vi av lugna irländska toner under hemfärden.

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]