Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av firechrille
Hej har monterat en vinge på min v70n -04 och såg igårkväll att de 4 mittersta dioderna glöder när bilen är avstängd och låst. Någon som haft samma problem eller har någon lösning ?

Mvh chrille
Användarvisningsbild
av svergie2
Fattat det som att du har LED? Isåfall glöder dom en stund tills bilen har somnat (ca 30 min), se det som en cool finess :) Anledningen till att dom lyser är att det är så lågt motstånd i dioden, det färdas alltid en viss ström genom bilen. :)
av firechrille
Det är led. Om det slocknar efter en halvtimme är det ju lugnt, får kika på det ikväll ☺ svårt med canbusled i hela bromsljuset ?
av mikebike
svergie2 skrev:Anledningen till att dom lyser är att det är så lågt motstånd i dioden
Nej.
Användarvisningsbild
av svergie2
mikebike skrev:
svergie2 skrev:Anledningen till att dom lyser är att det är så lågt motstånd i dioden
Nej.
Care to explain?
av mikebike
svergie2 skrev:
mikebike skrev:
Nej.
Care to explain?
Anledningen till att de glöder är att lysdioder kräver extremt lite ström för att börja lysa.
Själva lysdioden har låg resistans över tröskelspänningen, men som armatur betraktad (med seriemotstånd eller driver) har den betydligt högre resistans än motsvarande glödlampa.
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av svergie2
mikebike skrev:
svergie2 skrev:
mikebike skrev: Nej.
Care to explain?
Anledningen till att de glöder är att lysdioder kräver extremt lite ström för att börja lysa.
Själva lysdioden har låg resistans över tröskelspänningen, med som armatur betraktad (med seriemotstånd eller driver) har den betydligt högre resistans än motsvarande glödlampa.
Fel ordval av mig då, för det var det jag menade :)
av tedh
På min 03:a köpte jag en ny ljusramp från v-parts där 4 ledlampor längst till höger glöder.
Dem trodde bromsljuskontakten läckte ström men dom glöder fast jag tar bort kontakten..
Vill inte montera effekt motstånd heller.
Känns som det kan vara något med REM som spökar, någon som har nå mer tips?

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]