Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vikten av källkritik har blivit extremt viktigt på senare åren.. gäller inte bara kvällspressen.
Problemet är att man inte är så kritisk till saker man tycker låter bra och som man håller med om. :(
Kvällstidningarnas uppgift är fortfarande inte att agera vetenskapligt facit på det som sker i världen. Dom har som enda uppgift, precis som alla andra företag, att generera vinst till sina aktieägare..
Så lever man i tron om att dom ska leverera genomlyst och väl genomtänkt fakta, så får man tänka om..

I varje artikel i kvällstidningarna som det står om något som man är intresserad av och någorlunda kunnig i själv så inser man snabbt vilken otrolig okunskap de flesta journalister verkar besitta.. Faktafel och förvrängning kors och tvärs överallt!
En av anledningarna till att ja gförsöker undvika att klicka på länkar till kvällstidingarna. Det genererar klickintäkter till dem. Det bästa är att hålla sig ifrån dem så att de kanske skärper till sig. Men tyvärr måste vi vara många som ska göra det för att det ska fungera. Och det är vi inte.
Tyvärr är det ju bara 'vi som kan' som har vett nog att se igenom skiten dessa "journalister" häver ur sig.... majoriteten av befolkningen har ju inte en susning om någon ting, och skulle blint tro på att big-foot springer runt i dala-skogarna om det stod på första sidan, 13 nov (eller vad som helst som inte är 1a april).

Det enda dessa journalister är duktiga på är överskrifter.. Och med duktiga menar jag då "fånga läsarens blick", även känt som "click-bait"...

Sen blir man ju rätt mörkrädd när man läser dom där chatt-inläggen från mr collik... En journalist bör fanemig ha bättre grammatik än en 3e klassare....

Idag har bilden varit på service, under 3K h[…]

Råd vid motortvätt

Jag vet inte jag men jag tycker det duger gott att[…]

Dimljus v70 97

Jag är med, får koppla imorgon. Bilen &[…]

V90 läggs ner.

Vilken tur att jag redan är klar med Volvo :[…]