Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kattan
Hejsan! Jag behöver hjälp med en offert på XC70 2016. Har fått ett prisförslag från Bilia på 410 000 kr för en XC70 classic sport med metalliclack, fyrhjulsdrift, automatiskt växellåda, delbar dragkrok, stylingpaket, vinterhjul med dubb, Volvo on Call och lite annat småplock. Har ingen aning om det är ett bra eller dåligt pris. Vad tycker ni? Tack på förhand!
av Niclas
Jag tror det blir lättare om du anger rabatten i % än bara ett nettopris, om jag byggde en bil med allt det du nämnde så har du fått ungefär 10kkr i rabatt och det känns inte särskilt bra.
Själv fick jag 11,8% på ett rent privatköp inkl vinterdäckskampanj
av perhall
Ja, lite annat småplock kan va ganska mycket....

Sen är inte bara rabatten i procent intressant eftersom Bilia ligger över en del andra Volvo-handlare med priser...
av PierreGS
Jag köpte nyligen ~samma fast istället för sport var det summum. I övrigt skiljer bara drag+dubbdäck, och diffen mot mitt pris netto är 27000, vilket verkar vara mkt dyrare än om jag skulle eftermontera det på min. Min är en xc70 Classic summum d4 awd automat med vit metallic (11k), VOC, stylingpaket + stänkskydd bak etc.
Eller är det D5 du fått offert på?
av Verdi
Min XC70 D4 AWD Sport Classic hamnade väl på ca 395' netto inklusive teknikpaket, metallic, VOC, Vinterhjul, tonade rutor, laminerade rutor, automat, delbart drag, extrahjul med domkraft... Tror det var 10% rabatt mot priset i byggdinvolvo ungefär.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Kattan skrev:Hejsan! Jag behöver hjälp med en offert på XC70 2016. Har fått ett prisförslag från Bilia på 410 000 kr för en XC70 classic sport med metalliclack, fyrhjulsdrift, automatiskt växellåda, delbar dragkrok, stylingpaket, vinterhjul med dubb, Volvo on Call och lite annat småplock. Har ingen aning om det är ett bra eller dåligt pris. Vad tycker ni? Tack på förhand!
'
Vad består "småplocket" av? Dina vinterdäck har väl lagts in i offerten även om de nu är "gratis" från Volvo? Jag tog själv i princip allt som numera går att få av utrustning och hamnade ungefär på din nivå så det beror ju helt på vad bruttopriset först var?
av hadokk
Verdi skrev:Min XC70 D4 AWD Sport Classic hamnade väl på ca 395' netto inklusive teknikpaket, metallic, VOC, Vinterhjul, tonade rutor, laminerade rutor, automat, delbart drag, extrahjul med domkraft... Tror det var 10% rabatt mot priset i byggdinvolvo ungefär.
Sitter med en dagsfärsk offert på en XC70 D4 Awd Sport Classic Aut, Ice vit, Teknikpaket PRO Sensus, tonade rutor, VOC, Harman/Kardon Hastighetsberoende servo, Växelpaddlar, Freja black 18, fast drag - offerten lyder även den på 395' bilen är en "lagerbil" (lev om en månad).

Spontant känns det som du har fått in mer i din i o m laminerade rutor, metallic, vinterhjul eller har jag fått något om bakfoten när det gäller tillvalen?

///H
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-19[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]