Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Nepp, det är ny boss på Haga Norra. Fast jag har ännu inte sagt att det är haga norra jag var på...
Användarvisningsbild
av Rogge-Johansson
Har läst alla 7 sidorna nu :wink: fast det är sällan jag hinner läsa här inne numera, vill bara säga ett par punkter, forumet är ju fritt :D

1. Att kalla andra jävla idioter mm gagnar INGEN här inne, det är bara omoget och lågt.

2. Att det ska kosta långt över 500 kr för att släcka servicelampan, det ifrågasätter jag starkt, dvs han blev tyvärr blåst eller så gjordes nånting mer.(ca 200 inkl moms tycker jag låter vettigt)

3. Ring runt till olika verkstäder och jämför priser, finns många kronor att tjäna på det.

4.Begär pris INNAN rep, det ger en mer rakare linje både för kund och verkstad.

5.Jag jobbar själv som tekniker på Volvo i en mindre stad och JA!! det finns mekaniker som fuskar och det är för jävligt rent ut sagt, enda trösten/eländet är att det finns i stort sett i alla brancher ??:-/

6.Att påståendet att (den personliga servicekillen ser dig som kronor och ören) tycker jag var en tråkig jämförelse.

7, Tack för mig :D
av -94 9000 2,3T cse
Hej

Volvo sätter de servicepriser de kan sätta. Priserna skiljer dessutom mycket. Mina föräldrar bokade förr in service i Dalarna när de ändå skulle ner, då servicen var betydligt billigare där än i Östersund. Men jag ser eg inget konstigt med det... Det gäller alla märkesverkstäder.
.., ÄVEN om det är jävligt surt att betala 2x1000:- för att släcka varningslampa som tänts pga kickdown ur funktion, när bilen var manuellt växlad... . :evil: Det råder fri konkurrens/prissättning.

Jag som är Saab-förare, men som är lite sugen på byte till en Volvo, för mig är detta forum skitbra. Alla komplimanger till er som ser till att hålla upp nivån när enskilda börja idiotförklara andra forumsmedlemmar. Det har ju hänt förr att forum dött ut för oss normala :*O/ (BMWpower/Autopower, in memory)

Mvh
Användarvisningsbild
av greeeken
-94 9000 2,3T cse skrev:Hej

Volvo sätter de servicepriser de kan sätta. Priserna skiljer dessutom mycket. Mina föräldrar bokade förr in service i Dalarna när de ändå skulle ner, då servicen var betydligt billigare där än i Östersund. Men jag ser eg inget konstigt med det... Det gäller alla märkesverkstäder.
.., ÄVEN om det är jävligt surt att betala 2x1000:- för att släcka varningslampa som tänts pga kickdown ur funktion, när bilen var manuellt växlad... . :evil: Det råder fri konkurrens/prissättning.

Jag som är Saab-förare, men som är lite sugen på byte till en Volvo, för mig är detta forum skitbra. Alla komplimanger till er som ser till att hålla upp nivån när enskilda börja idiotförklara andra forumsmedlemmar. Det har ju hänt förr att forum dött ut för oss normala :*O/ (BMWpower/Autopower, in memory)

Mvh
Jo fri konkurens o prissättning betyder ju inte att man ska råna folk för tex servicelampa.
Alla har inte tid och kolla tt ringa runt i landet för att hitta billigast epris.

Sen så tycker jag Autopower funkar klockrent :D
Användarvisningsbild
av Loner
Men vi har inte fått sätt nått kvitto på att nån blev rånad för lampsläckningen....

/L
av Frisbo
Att byta framhjulslager (ett) kostar på Bilia 5.200:-
på en mekonomenansluten verkstad kostar det 3050:-

Då är det ett SKF lager, dvs inget Biltemaskrot!

Kan någon förklara skillnaden...dvs vad får man för mellanskillnaden på 2150:-
av -94 9000 2,3T cse
greeeken skrev:

Sen så tycker jag Autopower funkar klockrent :D
Ja, på samma sätt som aphuset på Skansen o-så fungerar bra... 8)

Mvh
Användarvisningsbild
av greeeken
Frisbo skrev:Att byta framhjulslager (ett) kostar på Bilia 5.200:-
på en mekonomenansluten verkstad kostar det 3050:-

Då är det ett SKF lager, dvs inget Biltemaskrot!

Kan någon förklara skillnaden...dvs vad får man för mellanskillnaden på 2150:-
Skrot o skort
Ja bytte hjullager själv 600 kr på biltema o den har nu rullat ca 4000 mil sen dess
av matzen10
Frisbo skrev:Att byta framhjulslager (ett) kostar på Bilia 5.200:-
Det är samma pris som HansPerssonBil i Köping tar för båda!

M V H
---> Matz
av T5R
Loner skrev:Men vi har inte fått sätt nått kvitto på att nån blev rånad för lampsläckningen....

/L
Kvitto? Jo jag har kvitto. Men det står mina personuppgifter på det så det vill jag inte visa upp för alla på Internet.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]