Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Men då är det tonat med film..? inte fabrikstonade rutor. Det gick bestämt inte att få nu när jag beställde.. även i "bygg din volvo" försvinner toningen om man väljer laminerade.
Bild

Jag vill ha annat uppe också ju (körstatistik, eller telefon när jag behöver ringa, eller låtar om jag streamar musik.) GPS vill jag alltid ha igång så jag ser rätt hastighet och ev trafikhinder.
av trst
joel80 skrev:Men då är det tonat med film..? inte fabrikstonade rutor. Det gick bestämt inte att få nu när jag beställde.. även i "bygg din volvo" försvinner toningen om man väljer laminerade.
Bild

Jag vill ha annat uppe också ju (körstatistik, eller telefon när jag behöver ringa, eller låtar om jag streamar musik.) GPS vill jag alltid ha igång så jag ser rätt hastighet och ev trafikhinder.
Vi snackar v70 här. Den går att få med både laminerade och tonade. Det går inte på v60 av någon anledning.

Hastighetsgränsinfo får du ändå via skyltavläsningen och hinderinfå vill dåu ändå få av waze. ☺
Användarvisningsbild
av joel80
Aaah.. Testade med V70 o då funkar det! Märkligt att det är skillnad!

Jag menar inte hastighetsinfo, utan den korrekta hastigheten jag kör i. Waze är alltid igång det också.. Men det har hänt att man behövt ha mobilen till annat.. Eller att man varit utan täckning!

Jag gillar som sagt att ha annan info i sensus-skärmen och kan inte tänka mig att låsa upp den helt för inbyggd gps.
Har långt mer nytta och nöje av driver support-paketet. :)
av turbo737
Daniel73 skrev:Jag tycker standardchassiet är på tok för mjukt, ogillar bilar som kränger i rondeller ect.

Men hade jag köpt bilen idag hade jag nog valt 17" för lite bättre komfort utan att bilen blir krängig.
Man slipper även dom eländiga utslagsbegränsarna som gör bilen svårparkerad då svängradien blir enorm.
av Wahla11
Bara för att förtydliga vad som ingår i en V70 -16 Classic Summum...

Blank list runt sidorutor, Elinfällbara backspeglar, Interiört stämningsljus, Luftsymbol i Krom,Läderratt Silk Metal inl., Panel Milled Aluminium, Regnsensor för vindrutan, Belysta make-upspeglar, Insynsskydd i lastutrymme, Låsbara hjulbultar, Luftkvalitetssystem CZIP, Rattknapparför ljudanl., City Safety generation 2, Däcktryckskontroll iTPMS, Däcklagningsats med kompr,Elman. Parkeringsbroms, Eluttag fram och bak, Framstolar m WHIPS-system,IDIS.Info.System, Isofixfästen ytterpl. bak, Klimatanläggning ECC, Krockgardin IC i takpanel,Krockkudde förar+passager, Nyckelavst. kr-kudde pass, Larm - Volvo Guard, Mugghållmittkonsol fram, Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i nylon, Trygghetsbelysning, MiljöklassEURO6, Start/Stop funktion, Aluminiumfälg Magni 18, Elman förarstol m minne, Innerbackspaut avbländn, Keyless Drive-start/lås, Rails i Silver Metal, Adaptiv farth m autobroms, DriverAlert System, Aktivt helljus, Trafikskylts information, Queue Assist (Automat), PedestrianDetection, Cyclist Detection, Forward Collision Warning, ABL- Aktiva Xenonljus, Audio HPSensus Connect 7, Elmanövrerad baklucka, Elvärme i ratt, Eluppvärmt baksäte, Parkeringsvärmare m tidur, Digitalt Kombi instrument, Parkeringshjälp bak

Vad det gäller Sensus Nav så har den ju massa nya funktioner jämfört med "g:a" navigationen om jag förstått det rätt.

T4 el D4? Jag provkörde först polarens d4 awd -14(tror jag) och sen en T4 -16 hos volvo. Gillade helt enkelt bara motorkaraktären i t4an bättre.

Aut farthållaren tror jag bara har 40% av bromsverkan tillgänglig. Och då aut collision ass bara funkar under 65kmh(?) så ska man nog vara lite allert trors alla hjälpmedel...

O skönt att Ni redde upp det där med laminerat o tonat [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
av Tobson01
Alexas skrev:Verkar vara många t4or som plockas ut. Måste bara fråga, är det på grund av senaste tidens avslöjanden om diesel eller hade ni gjort det valet oavsett? Jag köpte xc70 d4 men om jag hade köpt en V70 så hade jag nog valt en t4 faktiskt.
Eftersom jag får betala bilen själv och inte kör mer än 1500 mil/år. Valde jag T4 framför diesel pga lägre pris, lägre skatt, går tystare och mer körglädje än diesel.
av Goblin
Tobson01 skrev:
Alexas skrev:Verkar vara många t4or som plockas ut. Måste bara fråga, är det på grund av senaste tidens avslöjanden om diesel eller hade ni gjort det valet oavsett? Jag köpte xc70 d4 men om jag hade köpt en V70 så hade jag nog valt en t4 faktiskt.
Eftersom jag får betala bilen själv och inte kör mer än 1500 mil/år. Valde jag T4 framför diesel pga lägre pris, lägre skatt, går tystare och mer körglädje än diesel.
Så resonerade jag också.:) Kan väl erkänna att det känns extra skönt att jag valde T4:an nu med tanke rådande turbuläns runt dieslar...
av Alexas
Goblin skrev:
Tobson01 skrev:
Så resonerade jag också.:) Kan väl erkänna att det känns extra skönt att jag valde T4:an nu med tanke rådande turbuläns runt dieslar...
Förstår det!

Var ligger ni med t4 i förbrukning?
av Tobson01
Alexas: Jag hämtade ut min i tisdags och bara hunnit med 15 mils körning, så jag har ingen större koll på förbrukningen ännu. ?:-/
av springpojke
Vad har ni fått för skatt på era V70 d4 awd?

När ja fick regg numret av försäljaren och jag kollade bilregistret var skatten 3700, uppdelat på 3 gånger om året. Nu när ja fick ägarpapper hade skatten sjunkit till 3400 och bara en gång om året :-)-)
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 116
AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist