Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Melmac
Använder http://www.mp3tag.de/en/.
Här kan man redigera allt i filerna (Numrera, byta ut tecken, sätta verslaer i början på alla ord etc. etc) och lägga till Album Art genom programmets inbyggda sökfunktion. Hittar den inget (väldigt sällan, men ibland måste man anpassa sökningen lite) så kan man ladda ner bild ifrån nätet och sen dra in det till programmet.

Sensus är inte riktigt konsekvent, jag hade AlbumArt (Folder.jpg) filer i mappen med låtarna på många av mina album, men alla bilder visades inte (Tror det har med storleken att göra) Lägger man däremot in i MP3-filen så funkar det klockrent.
Användarvisningsbild
av PeterNi
Melmac skrev:Använder http://www.mp3tag.de/en/.
Här kan man redigera allt i filerna (Numrera, byta ut tecken, sätta verslaer i början på alla ord etc. etc) och lägga till Album Art genom programmets inbyggda sökfunktion. Hittar den inget (väldigt sällan, men ibland måste man anpassa sökningen lite) så kan man ladda ner bild ifrån nätet och sen dra in det till programmet.

Sensus är inte riktigt konsekvent, jag hade AlbumArt (Folder.jpg) filer i mappen med låtarna på många av mina album, men alla bilder visades inte (Tror det har med storleken att göra) Lägger man däremot in i MP3-filen så funkar det klockrent.
Tack Melmac, min bil är ca 3v bort så jag kan ännu inte testa :-)
Jag brukar spara mina folder.jpg i storleken 500x500, hoppas den klarar av det för annars får jag testa några av de program ni tipsat om.

mvh
PN
Användarvisningsbild
av PeterNi
Hej igen!

Jag hämtade äntligen min nya bil igår men hann tyvärr inte köra mer än några mil men jag upptäckte att när man kör t.ex. Spotify eller Apples Podcast app får man ingen bild i displayen??
På USB stickan funkar det fint (jag gick igenom mina filer med mp3tag).

Så inga albumomslag via Bluetooth ??

//P
av pellz0r
Antar att du använder iPhone? Det är likadant med Android-lurar vad jag vet...tyvärr. Bara Artist/Album/låt-metadata som verkar skickas. Om det sen är en begränsning i telefonernas blåtand eller bilen vet jag inte :(
Användarvisningsbild
av PeterNi
pellz0r skrev:Antar att du använder iPhone? Det är likadant med Android-lurar vad jag vet...tyvärr. Bara Artist/Album/låt-metadata som verkar skickas. Om det sen är en begränsning i telefonernas blåtand eller bilen vet jag inte :(
Jupp, jag kör iPhone.
Säljaren bekräftade nyss att det inte funkar via Bluetooth, tråkigt!

Syftar till att "maximera den elektriska r&au[…]

Högt oljud ej från motor

Dålig hjullager brukar ge ifrån sig ha[…]

Ingen egen erfarenhet men en kollega har gjort det[…]

Vibration vid inbromsning

20250608_104117.jpg Jag har under en längr[…]