Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verdi
Rattvärme har vi på båda bilarna. Använder det på sommaren ibland också. Om det regnat och man är kall om händerna är det sjukt skönt t ex.
av gavletommy
Trevlig spec :D Dock undrar jag hur du kunde få med DAB förberedelse? Enligt min säljare så var det inte möjligt.
Antingen DAB radio eller inget alls.
Användarvisningsbild
av poseidon
Ingen rattvärme om man inte la till det separat, va ersatt med uppvärmda spolarmunstycken..... liiiite skillnad.
Användarvisningsbild
av poseidon
Om man ville ha rattvärme så va det leverans i april, annars i mitten på december om man beställde nu. Blir nog ingen rattvärme för mig då.
av peppe67
poseidon skrev:Om man ville ha rattvärme så va det leverans i april, annars i mitten på december om man beställde nu. Blir nog ingen rattvärme för mig då.
Usch, nu blev jag nervös, jag har inte hört något från min säljare att det skulle vara något problem med leveransen (inkluderat rattvärme), kanske dags att ringa honom igen och kolla :shock:
Leveransstatusen på sidan funkar fortfarande inte även fast de på kundtjänsten sa att det skulle komma igång :(
av Daniel73
Först BLIS och nu rattvärme.

Det verkar som att Volvo sålt betydligt fler bilar än vad dom avtalat med underleverantörerna om.

Undrar vad som tar slut härnäst...
av Nimrod23
Kanske motorn tar slut...Välja bil utan motor och leverans i december eller med motor och då leverans nästa sommar :P
av Daniel73
Nimrod23 skrev:Kanske motorn tar slut...Välja bil utan motor och leverans i december eller med motor och då leverans nästa sommar :P
Kan ju finnas en orsak till att 5-cyl med AWD rabatteras sedan i vintras. Tänk om VEA med 8-steg automat skulle "ta slut"...

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]