- tis 29 sep 2015, 09:24
#1007557
Vad tror ni om det här?
Jag bytte kamrem på min 740 GLE -86 med B230E med fördelaren i topplockets bakkant. Jag har bytt remmar många ggr förr och vet hur man gör. För säkerhets skull märker jag alltid upp lägena på den gamla remmen och räknar kuggar mellan drevens nollmärken. Inget kan gå fel och det gjorde det inte denna gång heller - trodde jag. Men bilen, som tidigare gick kanonbra, tappade runt 30-40 hk! Allt klipp och kraft i varvtal under 2000 försvann. Väl uppe fart/varv pinnar den på lite bättre, men långt från hur det var. Jag har förstås kollat remmens läge men allt är som vanligt och inget ser fel ut, och antalet kugg mellan märkena stämmer.
Vad hände, undrar Janne i Stusshyttan?
Jag bytte kamrem på min 740 GLE -86 med B230E med fördelaren i topplockets bakkant. Jag har bytt remmar många ggr förr och vet hur man gör. För säkerhets skull märker jag alltid upp lägena på den gamla remmen och räknar kuggar mellan drevens nollmärken. Inget kan gå fel och det gjorde det inte denna gång heller - trodde jag. Men bilen, som tidigare gick kanonbra, tappade runt 30-40 hk! Allt klipp och kraft i varvtal under 2000 försvann. Väl uppe fart/varv pinnar den på lite bättre, men långt från hur det var. Jag har förstås kollat remmens läge men allt är som vanligt och inget ser fel ut, och antalet kugg mellan märkena stämmer.
Vad hände, undrar Janne i Stusshyttan?