Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jiffi
Då så, nu är det beställt och klart.

D4 AWD aut Summum
Magic blue
Läder creme biege
Inscription valnöts paneler
Läderklädd instrumentpanel
Teknik paket
Volvo on call
Styling paket
Stänskydd bak
18"leda
19"erakir diamond cut black
Harman Kardon
Subwoofer
DAB förberedelse
Tonade rutor
Barnlås
hastighets beroende servo
Växel paddlar
Rattvärme
Eluppvärmd ruta
Speglar i bright silver

Trodde rattvärme var standard, men inte. Tydligen är det brist på detta från leverantören vilket kan försena bilen, säljaren skulle undersöka och om så är fallet tar jag bort det. Vill nu ha Polestar och indikationen är att det kommer v17.
av peppe67
Men rattvärme är väl standard eller har jag fattat fel? :oops:
av fahlin
Konstigt, i Classic ingår klimatpaketet där det bland annat ingår rattvärme. Du betalar alltså extra för det nu på din bil?
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag har offert på XC70 summum med rattvärme och det är nästan en dealbraker för mig. Det är nog det bästa tillbehöret efter keyless.

Sidescuffsen är jag tveksam till, jag tycker de tynger ner bilen. Ser påklistrat ut.
av Alexas
Är det bara jag som inte ser poängen med rattvärme när man ändå har VOC och kan värma hela bilen när man vill?
Användarvisningsbild
av poseidon
Kör man mycket korta sträckor, typ till dagis på morgonen eller till tåget så kan man inte använda VOC jämt och ständigt.
av peppe67
Ja, eller om man har kallgarage som jag och inte kan använda bränslevärmaren, då kommer det nog att bli skönt med värme i ratten (likväl som rumpvärmen ;-) )
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]