Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KepfeR
Köpte en Volvo V70 årsmodell 1999. Efter en vecka börjar såklart bilen krångla. Bilen var/är fortfarande helt död när jag startar. Fick rekomendation att felet förmodligen låg i startmotorn. Köpte då en nygammal, men felet kvarstår såklart, kan med en gång förklara att jag inte kan mycket om bilar. Batteriet är det inte något fel på, är fulladdad och fungerar som det ska. Grannen som är mekaniker hjälpte till lite igår, vi drog en kabel från batteriets pluspol till startmotorn samtidigt som startnyckeln drogs, då startade bilen, vilket visar att felet inte ligger där. Verkar som om startmotorn inte får tillräckligt med ström för att orka gå igång. Felet borde då ligga i någonstans i strömkablarna. Men vad ska man börja?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Går startmotorn runt alls då du vrider på nyckeln eller den är helt död?
Om den är död så kan det handla om antingen startspärr eller tändplattan som sitter vid tändningslåset.
av KepfeR
Hilmer skrev:Går startmotorn runt alls då du vrider på nyckeln eller den är helt död?
Om den är död så kan det handla om antingen startspärr eller tändplattan som sitter vid tändningslåset.
Nej den går inte runt alls när jag vrider på tändningslåset. Var på Volvos verkstad och kollade, fick även där tips om att felet kan sitta i tändplattan. Får kolla det i eftermiddag. Edit: Hur stänger man av startspärren då.

Jag hade samma problem tidigare och började m[…]

Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]