- sön 27 sep 2015, 20:52
Att betala 15-20.000 kr för något som gör att väghållningen blir helkass tycker jag inte är någon höjdare.
Och att köra som folk, innebär det att man inte väjer för älgar om man kör över 65 km :)
Jag har kört 15.000 mil på Pirrelli Assimetrico däcken, fästet var verkligen ingen höjdare i de bakelitdäcken i ishockeypucksgummi, visst de håller ju i 10.000 mil men greppet är ju katastrofalt dåligt, speciellt om det bara är fuktigt ute.
ER skrev:Räcker att byta ut dom relativt kortlivade Continental CrossContact UHP mot Pirelli Scorpion Assimetrico Zero som är betydligt hårdare och mera långlivade så är problemet med överfästet i testet löst då det finns dock osäkra indikationer att det satt just kortlivade Continental på bilen vid tillfället.Problem o problem, med originalfälg/däck gick det ju att köra en bra bil över 70 km/h i undanmanövern.
18" har inte samma problem, och inte 19" heller när man kör som folk. XC är ingen sportbil inte ens med "sportchassi" och kör man som idiot så är det bara väntat att bilen säger ifrån.
Vore detta ett problem skulle det skrivits mera om det och man skulle hört om det betydligt mera från högre håll.
Problemet sitter bakom ratten när Nelson Piquet sätter fart.
Att betala 15-20.000 kr för något som gör att väghållningen blir helkass tycker jag inte är någon höjdare.
Och att köra som folk, innebär det att man inte väjer för älgar om man kör över 65 km :)
Jag har kört 15.000 mil på Pirrelli Assimetrico däcken, fästet var verkligen ingen höjdare i de bakelitdäcken i ishockeypucksgummi, visst de håller ju i 10.000 mil men greppet är ju katastrofalt dåligt, speciellt om det bara är fuktigt ute.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
- By MrSpock