Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimrod23
prahna skrev:Jag måste bestämma mig innan imorgon. Men det blir nog en summum. Svarta detaljer är snyggt men känns andrahandsmarknaden för en summum är nog bättre.
Jag tror nog andrahandsmarknaden är bra oavsett vilken modell du väljer.
av Nordan
Jag sitter i bilen ca 10-12 timmar om dagen, tycker dynamic är mycket bättre. Jag blir trött i kroppen av comfortstolalrna.
av prahna
Fasen att det ska vara så svårt:) men det e ju kul med:)
Jag lobbar för att ändra den till en Vit med stylepkt. Frugan är mer för svart men då drunknar ju plasten.
Summum blir det ändå.
Varför har man inte möjlighet till andra färger, alla är mer eller mindre trista. Klart de två dyrare färgerna är ju snygga men inte värda sitt extra påslag...
av ulf68
Håller med Nordan, jag sitter mycket bättre i stolarna i min Sport än vad jag gjorde i comfortstolarnai min XC70 -13. Jag har inte kört så långt med min XC70 Sport ännu, knappt 100 mil men jag tycker mycket bättre om det styvare chassit än standard. Mycket bättre vägkänsla utan att för den skull vara hårt. Jämfört med V70 Sport så är XC70 mjukare. Jag tycker att bilen känns mycket modernare med sportchassit.
av prahna
Har nu snackat ihop mig med frugan. Det blir ett byte till vit med sport och så slänger jag på avbländad backspegel. Är man korkad om man inte tar rattpaddlarna med?
Säkert att det inte skiljer några mer saker mellan Summum o sport?
Skulle velat ha tonade rutor men på vintern känns det som det kan bli murrigt. Ska nog om jag ångrar mig skicka på toning.
Har otroligt svårt att välja mellan vit o svart bil men den vita smälter inte ihop med plasten som den svarta gör, är rädd att den kommer se ut som en V70 med så mycket svart.

Så,här blir det, behåller VEA D4 automat

Sport Summum
Avbländad backspegel
VOC
VIT solidlack
Titania fälg 18"
Fast dragkrok
Lastrumsmatta

Tror den kommer att bli snygg, tack för all hjälp!
Bilagor
image.png
image.png (789.89 KiB) Visad 1042 gånger
Användarvisningsbild
av apersson850
Tyckande kan man hålla på med hur mycket som helst, men jag tycker personligen att bilar ska ha färg på utsidan och vara ljusa och trevliga på insidan.
När jag nu började kan jag ju tycka vidare.
En dragkrok som man inte använder fem dagar i veckan ska gå att ta av.
Backkamera är jättebra, även om det är dyrt.
Stänkskydd tar mycket av dyngan som annars kladdar ner sidorna.
Dynamicstolarna tyckte jag till att börja med var ett nedköp jämfört med de stolar som satt i min tidigare 850 Turbo. Men efter några månader så vande sig rumpan, så nu går det bra.
Skinnklädsel får man med till Summum. Snyggt att titta på, men plyschen i samma 850 var bättre att sitta på. Men det är nog inte mycket att göra något åt på en Summum.
av prahna
Att jag vill ha skinn beror på barn...
Fast drag beror på att de sitter ändå alltid på och då rostar fast...sedan är det en fin buffertzon mot de som kör som mitt ex...hon körde franskt och slutade köra framåt när det tog emot....
av Z28
Jag valde fast drag. Hade delbart på förra bilen och det blev glappt och gick inte genom på bilprovningen trots att det användes väldigt sällan.
Användarvisningsbild
av apersson850
Drag är himla dumt att ha på om man blir påkörd. Smällen tar då i dyyyyra bärande detaljer, eftersom kroken sitter fäst i dem, istället för i förhållandevis billiga deformationsdetaljer.

En delbar krok har jag varit med om som inte fungerade som den skulle, men den satt för tight, så låset spärrade inte ordentligt. Byttes ut av Volvo utan kostnad. Annars är det himla gott att bli av med bulan när den inte används.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]