Moderator: Moderatorer

Så länge det lyser gult när du blinkar. Är det för vitt kan du få nedslag på det.
Montert LED backljus fra Vparts, ser ut til å lyse bra mye bedre enn originalpærer! :-)-)

Edit: Ja, og så har jeg montert fästpanel med kroker og sidonät bak, pluss "debadged" bilen bak. Check!
Ryckt "V50" på bakluckan samt spolat av den idag. Sedan tidigare har jag ryckt "D2", så det blev riktigt bra...
Jag brukar inte snacka så mycket om hur duktig jag varit.
Idag blev jag i alla fall glad över en hyfsat stor mekning som tog mig hela dagen i anspråk. Jag har bytt kondensorn och torkfiltret. Gjorde rent alla plastkåpor och hela frontpartiet. Fyllde på olja och vakuum pumpade allt enligt VIDA anvisningar. Kontrollerade efter läckage och fyllde på kylmedium. Efter hopsättning av frontpartier och kåpor testade jag kylan som blev fantastisk. Hoppas nu bara att allt är perfekt tätt. Kunde i alla fall inte hitta läckage med spårmedel.

Får jag vara lite sur och gnällig så tycker jag att en 4 år gammal bil skall inte behöva en AC renovering. Då är det dålig kvalitet redan från första början.
Innan jag gick av i morse rengjorde jag rutorna och lite annat puts. (Nu syns stenskotten i vindrutan betydligt mycket tydligare ha ha)

Sedan skulle jag dubbelkolla numret på lmm då jag misstänkte den var defekt, (hackig, knackig och ryckig gång). Kopplade loss kontakten av ngn anledning och stoppade tillbaka... När jag sedan åkte hem gick bilen som om den vore "ny"!!! Ha ha det måste varit glapp eller liknande i kontakten!? ;-)

Har rengjort spjället, lmm, kollat spolarna och bytt stift tidigare men det var alltså bara vajsing i kontakten , lustigt! :-)

Nu inväntar jag bara Vida Dice så jag kan kontrollera grundligare och ev återställa ev felkoder...

Men endå en bra helg måste jag säga ;-)
Mekomanisten: Härligt, det där får man klappa sig själv på axeln för. Räknat på hur mycket du sparat genom att göra jobbet själv? Jag bytte ju kondensor+torkfilter på min V50 för nån vecka sen och trycktestade+fyllde på hos firma, totalt 2500:- för en halv dags jobb, Vianor ville ha 7000:-.
Dåligt konstruerat är det definitivt, nu vet man vad man ska kolla efter på framtida bilar.
  • 1
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 426
  • 1912

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)

Volvo V50 "Mr White"