Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5R
Jag köpte en på Ebay.com, utan någon speciell kod.
Den fungerade efter att volvo programerat den åt mej.
av CANBus
japp.., på larm av/på så styr du tupén och av/på, och ledljusknappen justerar du skelögdheten.
Volvo är bra duktiga ibland..
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Va f-n....dubbla besked.... :???: :???: funkar...funkar inte....

Ja ja.... ska svänga förbi Bilia imorgon & fråga huruvida det gåt att programera om en fjärr utan kod.

fungerar det så står mitt bud fast på tradera auktionen.

Tack alla för eran hjälp & input! :wink:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Såja, stannade till vid Bilia Sisjön förut idag & frågade en mekaniker/tekniker huruvida det gick att programera om en fjärr så den passar till min bil & fick svaret att det gick visst!

Återkommer med hur det gick när (om) jag har fjärren i handen & den är omprogramerad & klar, kan väl kanske vara intressant för andra att veta resultatet........ :wink:
av CANBus
Tja hur går det? har Volvo trollat in fjärrkontrollen i bilen än??
är såååååå nyfiken!!!
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Auktionen går ut imorgon, så fort jag har den så åker jag till Bilia (det är inte det att jag misstror dig....hoppas bara att du har fel). Time will tell .....

:) :)
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Jaha, blev överbjuden på auktionen :( . Har sett att det finns fjärrdosor på Ebay (amerikansk variant med enda skillnaden att de har en röd triangel nertill på fjärren) Ngn som vet ifall dessa passar/ går att programera om? De är ju till V70n......

Jag vet att CANBus säger att det inte fungerar utan kod, men enveten som man är så.........

Går inte detta så får man väl krypa till kors & köpa en ny på Bilia i alla fall.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
T5R skrev:Jag köpte en på Ebay.com, utan någon speciell kod.
Den fungerade efter att volvo programerat den åt mej.

T5R ! Läste ditt inlägg igen & måste passa på att fråga, hade den fjärr du köpte på Ebay en knapp med en röd triangel på?

här är en länk till en av Ebay auktionerna:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-RE ... otohosting
av CANBus
V70BiFuel03 skrev:Jaha, blev överbjuden på auktionen :( . Har sett att det finns fjärrdosor på Ebay (amerikansk variant med enda skillnaden att de har en röd triangel nertill på fjärren) Ngn som vet ifall dessa passar/ går att programera om? De är ju till V70n......
NU, kan jag dock svara på frågan, iom att jag sysslar med Volvos larm i jobbet.
Det som skiljer den där med den Europeiska varianten är att på tidiga vagnar så hade U.S varianten en "panikfunktion", dvs bilen tutar om du trycker på knappen.
På den europeiska så tillkom inte panikfunktionen först 04 med den sk "stilettnyckeln".
nu är det ju så att det är bara ett motstånd som saknas i de gamla utan panikfunktion, så det har mindre betydelse.
Dock har 2 stora problem:
1. Det är en annan frekvens på U.S fjärrkontrollerna så du kan inte lägga till en sådan i din bil konfiguration.
2. Utan PINkod till fjärren = HELT VÄRDELÖS.

Men kan inte lägga till en fjärr i bilen om du inte kan ange PINkoden..men det spelar just ingen roll vad jag skriver ändå...
Köp era fjärrkontrolers ni på Ebay, blöcket eller på TV3...
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ok CANBus, jag ger mig :) (ska inte köpa en utan kod).

Tack för svaren! :wink:

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]