Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prahna
Som jag förstått förutom svarta detaljer är det att i sport får man inte med automatiskt avbländad innerspegel, hårdare chassi, andra fälgar och dynamic stolar.

Jag ska uppgradera min beställning till nån av dessa, dock kommer jag inte hinna testa dem:/ utan måste gå på er rekommendation.

Är Sport mycket hårdare? Alltså obekvämare?
Är dynamic stolarna hårda och mer obekväma?
Ingår verkligen inte automatisk avbländad spegel?
av Nimrod23
prahna skrev:Som jag förstått förutom svarta detaljer är det att i sport får man inte med automatiskt avbländad innerspegel, hårdare chassi, andra fälgar och dynamic stolar.

Jag ska uppgradera min beställning till nån av dessa, dock kommer jag inte hinna testa dem:/ utan måste gå på er rekommendation.

Är Sport mycket hårdare? Alltså obekvämare?
Är dynamic stolarna hårda och mer obekväma?
Ingår verkligen inte automatisk avbländad spegel?
Jag kan svara på frågan om backspegel. Nej, det ingår inte utan det måste du lägga till vid beställningen.
av Jäverhammar
För min del kände jag absolut ingen skillnad på dynamic stolarna i V70 och standardstolarna i vår XC70. De är ju snyggare att titta på än standard men för mig skulle det inte vara en dealbreaker.

Sport chassi i v70 är mycket hårdare än standard i XC70, men jag skulle inte kalla det för obekvämt. Samma lär gälla sportchassi för XC70.
av Nimrod23
prahna skrev:Något mer som saknas?
Nej, förutom sportchassi, avbländande backspegeln, dynamic-klädsel samt exteriör styling så är bilarna identiska.
av prahna
Jag måste bestämma mig innan imorgon. Men det blir nog en summum. Svarta detaljer är snyggt men känns andrahandsmarknaden för en summum är nog bättre.
av s6025t
Sporten är väl egentligen mer utrustad då den har Sportratten som kostar 4-5000kr som tillbehör plus sportpedalerna för ca 1000kr som saknas i summum

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil fr&ar[…]

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]