Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turbodream
HakanF skrev:Om han använder Celtic-tunings program så är det nog lugnt dom har garanterat trimmat mer bilar än Bsr.
UK mot Sverige vart finns det flest bilar?

Min bil ska bli något år äldre sedan blir det till att låta GDM performance ta upp min D4 till 245 bhk.
Onekligen bra pris och förmodligen går bilen bra. Nackdelen är resan sthlm - Helsingborg samt att boxen ändras och man har ingen möjlighet att trimma av bilen själv. Vad händer när man haft bilen på service.
av HakanF
Vet inte vad händer om man trimmar på andra firmor? och någon lägger i ny programvara på service fast man sagt att man inte vill ha?
Användarvisningsbild
av apersson850
Vid service på Volvo uppdateras bilen med de mjukvaror som de satt ihop till ett uppdatera-vid-service-paket på Volvo. Samt sånt som inte stämmer med databasen, förstås.
av Alexas
GDM performance gör fina trim till Saab. Vet inte om Volvo. Men, det som ska kommas ihåg är att med BSR har du möjlighet att återgå till original/trim precis som du vill och hur det passar.
av HakanF
Alexas skrev: Men, det som ska kommas ihåg är att med BSR har du möjlighet att återgå till original/trim precis som du vill och hur det passar.
Men om programvaran i bilen uppdateras av verkstad så passar ju inte filen du köpt oavsett om du laddat ur den eller inte. Så vad gör man då?

Hur många gratis uppdateringar har man på ett trim?
av oldtimersmc
Skillnaden mellan d3 2012 och awd d3 2012 är att AWD har dubbelturbo därav det högre effektutaget i övrigt 2l och 5 cyl.
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]