Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
För skojs skull ersatte jag hela avgassystemet på Saaben med biltemas universalgrejor, inklusive två ljuddämpare. Det gick konstigt nog bra, men det tar ju lite tid.. :D
Användarvisningsbild
av Hilmer
Självklart går det att bygga ett eget system, frågan är bara om det blir så mycket billigare egentligen om man ska ta hänsyn till både pris på delarna och den tid man faktiskt får lägga ner på det!
Men det är enklare att köpa ett färdigt system som bara är att hända dit, dessutom är där ju i så fall garanti på delarna både vad det gäller kvalitén och passform! ;)
Användarvisningsbild
av taxi
Det har du rätt i, det blev inte så mycket billigare. Men som sagt, jag gjorde det för att det var kul, tycker man inte att det är roligt så ska man självklart köpa ett färdigt system.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Själv skulle jag inte lägga ner energi på att bygga ett eget orginalsystem, utan då skulle det väl vara vid en uppgradering till typ 3" eller nått sånt. :roll:

Det finns f.ö. alla tänkbara böjar att köpa, så det är inga problem att byta ut sektioner av orginalrören. "bolt-on" blir det ju aldrig, utan det krävs ju lite övertalning med vinkelharry, men det kommer man ju nästan aldrig undan med universalsrör.
Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Gillar formspråket starkt! När bilen bl[…]