Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
Vindrutespolarna blev helt plötsligt svaga från en spolning till en annan i motorvägsfart dvs från träff mitt i rutan till träff i nedre delen av rutan (i nivå av vilande torkare). Träffbilden ligger nu konstant kvar på den nedre delen av rutan.

Någon som har erfarenhet av detta och kan föreslå åtgärd?
Senast redigerad av 1 Yaniz, redigerad totalt 0 gånger.
av Yaniz
Har nu blåst rent slangar till behållare/pump samt rensat munstyckena, men den svaga spolningen kvarstår. Kan pumpens effekt ha försämrats? Fordonet i fråga är modellår -08.
av Yaniz
Att båda spolarmunstyckena lägger av samtidigt vid exakt samma tidpunkt måste väl ändå anses som osannolikt!? Ska nog ta och kolla upp pumpen ett varv till innan jag köper nya munstycken.
av Desmodue
Pumpen är väl ganska lätt att komma åt, lossa bara på innerskärmen lite så sitter behållaren där. Den vänstra är väl till strålkastarna.
Min slang till strålkastarna har skavt hål och den läcker så det kanske är något sådant på den andra ledningen för dig?
Kommer lätt in skit i dessa onödigt små munstycken och sedan så är de vinklade så det är inte lätt att "peta rent" får gjöra det lite då o då på min 10:a

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]