Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PROBLEM LÖST!
Letade ännu en gång och hittade kontakt nr 2. En kontakt satt tejpad ungefär vid bakljusen, den andra längre in i skuffen längs sidan. Fick dra bort inredningen en bit.

Åkte sen och köpte en subwoofer på skroten och det var bara att plugga i och spela. Inget herrejösses-ljud men fullt dugligt för någon som nöjer sig med originalgrejer.

---------
EDIT:
Hittade kontakten!
Blir dock lite fundersam när jag kollar på skroten efter högtalaren. På vissa finns det endast en (1) kontakt, vilken inte passar min, medans det andra finns två (2) kontakter varav en ser ut att passa min kabel. Ska det finnas en kontakt till nånstans eller ska det bara vara en?

--------------
Hej!

Är det någon som vet om det ska vara kablar draget original till bashögtalare i skuffen på V40?

Min V40 Classic '04 verkar ha levererats utan högtalare i skuffen, om inte nån lustigkurre tagit bort dem tidigare men det tror jag inte. Bilen har plastgallret och plats för högtalaren men som sagt ingen högtalare. Har kollat lite snabbt halvhjärtat där bakom men kan inte hitta några kontakter. Till högtalarna i stolparna är det dock draget originalkablar med kontakter.

/Robin
Senast redigerad av 2 helvetes, redigerad totalt 0 gång.
benka1 skrev:Säkert förberett för ett stycke baslåda med inbyggt slutsteg dom äldre hade typ 2 st 5" varav en var slavbas inte mycket att hurra för
fast bättre med än utan :D
Ja känns som att det borde vara draget, men jag hittade inga kablar/kontakter därikring...
Och nej, det är väl inget att hänga i granen direkt men det blir hursomhelst bättre än utan.
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]