Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Hämtade min V60 på skadecentret efter lackering av stötfångare och skärm framme. Första problem örvarning för öppet motorhuved. Nästa är att vid låsning med nyckel blir det inget helgul blinkersbelysning, ingen belysning går igång alls. Är det sista en inställning man kan göra själv?
Problemet med motorhuvedet är det väl bara att åka in med. Jag har stängt rejält men det varnas ändå...
Användarvisningsbild
av LazerHawke
yuphin skrev:Hämtade min V60 på skadecentret efter lackering av stötfångare och skärm framme. Första problem örvarning för öppet motorhuved. Nästa är att vid låsning med nyckel blir det inget helgul blinkersbelysning, ingen belysning går igång alls. Är det sista en inställning man kan göra själv?
Problemet med motorhuvedet är det väl bara att åka in med. Jag har stängt rejält men det varnas ändå...
glapp i höger lås tryck till ordentligt huven är såpass lätt att den inte klappar igen riktigt
av yuphin
JE Jr skrev:Att det inte blinkar när du försöker låsa indikerar att allt inte är stängt, så de va helt korrekt :)
Jo tydligen, visste dock inte att detta gällde motorhuvudet :)
Användarvisningsbild
av Perra83
yuphin skrev:
JE Jr skrev:Att det inte blinkar när du försöker låsa indikerar att allt inte är stängt, så de va helt korrekt :)
Jo tydligen, visste dock inte att detta gällde motorhuvudet :)
Även motorhuven är larmad så allt är i sin ordning.
Användarvisningsbild
av C.W.
Det där med höger huvlås verkar vara en standard feature på V60.
Hade samma på min och påpekade det till säljaren när jag köpte bilen.
Volvo Standard sa han :(
av Robot
LazerHawke skrev:Huvarna är för lätta!
Ja det skulle ha varit en riktig blyplåt så man får ner nosen lite för aerodynamikens skull... :mrgreen:

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]