Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HakanF
Sedan om du googlar så ser du bland andra bilar iaf att de som är körda i bänk av privatpersoner får mer effekt än vad firman säjer... mot vissa andra som det fungerar tvärtom på, samt att den bilen jag har haft trimmad av dem gick riktigt fint de drygt 10 000 mil jag hade bilen trimmad.
av putte66
HakanF skrev:D3 är samma motor som D5 fast med ett annat styrprogram borde ge ca 245 hk efter trim.

Fast du kanske menar 2 l motorn på 160 hk då är det något helt annat men du borde få ut ca 210 hk på den.
D3/D4 FWD ( pre VEA) är inte samma motor som D5 FWD !

D3/D4 FWD är en 2 liters 5 cylinder medan D5 FWD är en 2.4 liters 5 cylinder. Jag har kört båda utan trim med manuell låda och det märks en tydlig skillnad i bottendraget som är mycket sämre i D3/D4 än D5.

Däremot om man väljer AWD för dessa årsmodellerna är det samma 2.4 liters med olika trimningsgrad ( återigen när vi pratar om pre VEA)
av turbodream
Riktigt sugen själv på att trimma min D4:a men tyvärr har jag fel motor och får bara ca 185hk från Bsr. Har funderat på att köpa en D4 Awd eller D5 men då kostar de mer pengar. Ska man behålla och köra med BSR tro?
av HakanF
Om han använder Celtic-tunings program så är det nog lugnt dom har garanterat trimmat mer bilar än Bsr.
UK mot Sverige vart finns det flest bilar?

Min bil ska bli något år äldre sedan blir det till att låta GDM performance ta upp min D4 till 245 bhk.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]