Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alfp
Har inget broms eller blinker på mitt släp när jag kopplar det till min V 70 modellår 2000.
Har bytt el kontakt och kabel till H hjulhus bak. Där finns ju två plintar. Jag får ingen ström på de kablar som borde ge ström till blinker och broms. Är det någon som vet var nästa plint finns. Broms och blinker fungerar på bilen.
Alfp :?:
Användarvisningsbild
av Hilmer
Bromsljuset går via glödtrådsvakten om jag inte minns fel!
Denna ligger under den vänstra golvluckan instucken i balken, så fungerar ljuset på bilen bör felet sitta mellan glödtrådsvakten och de två kontakterna på höger sida som du redan funnit. Ett vanligt fel är att det ärgar i kontaktstyckena, kolla detta också!

Sen pratar jag om 850, men det kanske skiljer mot V70!??
Användarvisningsbild
av Nexus
V70 har oxå glödtrådsvaken under golvet på vänster sida så du har rätt Hilmer. Allt utom blinkers går via den kopplingsplinten :D
av Alfp
Hej igen
Inne i bilen alltså? eller. Vänster sida i balk, luckan finns vid fram- eller bak- dörr eller vid mitt stolpen. Jag behöver inte ta ut stolen?
Alfp
av Alfp
Då skall jag titta efter. Tack ALLA
FIXAT.
Kablarna till blinkljus till släpvagnskopplingen var urkopplade vid lampan på resp sida. Bromsljuset funkade, var aldrig något fel där.
Alfp

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Det vore ju ynkligt om klossarna var slut efter 40[…]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]