Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Niclas skrev:Ni som har VOC, vad använder ni det till under sommarmånaderna? Det enda användningsområdet som jag direkt kan se är värmare.
Jag kör inte jättemycket i tjänsten, men det är suveränt att kunna skicka körjournalen som excel till jobbmejlen.
Rätt kul att titta på privatresorna också. Min bil drar 2 liter milen när vi åker och handlar. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av V9097
Niclas skrev:Ni som har VOC, vad använder ni det till under sommarmånaderna? Det enda användningsområdet som jag direkt kan se är värmare.
-Låsa upp bilen på distans så att någon annan kan hämta saker i bilen. Haft nytta av detta en enda gång, men då var det guld värt.
-Om jag glömt att redovisa min tid på jobbet kan jag bara kolla i körjournalen i VOC när jag kom och gick en viss dag.
-Jag har ingen egen parkering i området där jag bor, utan i bilen står på olika ställen varje dag. Det är väl lite senilvarning på denna, men några gånger har jag kollat i telefonen på vilken gata jag parkerade bilen ;-)
-Jag tycker även att säkerhetsaspekten med VOC känns bra, och smidigheten om något händer. Får jag tex punktering trycker jag bara på en knapp i bilen och får prata med ett callcenter som skickar ut hjälp. Bilen larmar ju även själv om en krockkudde har löst ut.
av pellz0r
volvobrasse skrev:
pellz0r skrev:Har också Driver Support-paketet samt VOC. Riktigt trevliga funktioner. Skulle dock ha skippat Driver Support-paketet om jag haft manuell låda :)
Och varför då?:) Driver support är kanon och jag är helnöjd, jag har manuell låda.

Kommer välja det igen. Samma sak med Voc, ur säkerhetsaspekt helt grym. Utöver det att hantera värmaren via app!
Nu har jag inte testat Driver Support med manuell låda, så jag kanske är lite dömande...men jag tänker på att man måste växla manuellt, vilket för mig tar bort lite av grejen med den adaptiva farthållaren.
av pellz0r
Med VEA-motorn kan man använda Fjärrstart av motorn. Perfekt på sommarmånaderna om man vill att bilen ska vara sval när man väl ska åka :)
av mikebike
pellz0r skrev:
volvobrasse skrev:
pellz0r skrev:Har också Driver Support-paketet samt VOC. Riktigt trevliga funktioner. Skulle dock ha skippat Driver Support-paketet om jag haft manuell låda :)
Och varför då?:) Driver support är kanon och jag är helnöjd, jag har manuell låda.

Kommer välja det igen. Samma sak med Voc, ur säkerhetsaspekt helt grym. Utöver det att hantera värmaren via app!
Nu har jag inte testat Driver Support med manuell låda, så jag kanske är lite dömande...men jag tänker på att man måste växla manuellt, vilket för mig tar bort lite av grejen med den adaptiva farthållaren.
Vid motorvägskörning växlar man inte. En gång har jag kört från södra Stockholm till Borås utan att växla....
På Essingeleden är det givetvis en fördel med automalåda.
av knappen11
pellz0r skrev:
Med VEA-motorn kan man använda Fjärrstart av motorn. Perfekt på sommarmånaderna om man vill att bilen ska vara sval när man väl ska åka :)

Gäller inte det bara dieseln? TS funderar ju på en T5.
Användarvisningsbild
av Zanders
knappen11 skrev:
pellz0r skrev:

Gäller inte det bara dieseln? TS funderar ju på en T5.

Motor

T5, T6, D4-VEA, 3.2 har ERS (automat)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
pellz0r skrev:
volvobrasse skrev:

Först och främst: den funkar på motorväg lika bra som med automat. Det är kö-assistenten som skiljer dom åt, den funktionen finns ej med manuell låda. Jag använder den adaptiva farthållaren ofta på motorväg. Kör man 110/120-väg behöver man ju knappast växla ned. Om du nu inte hamnar bakom en traktor:) Sedan det ju betydligt mer funktioner än det som är värt Driver support!
Användarvisningsbild
av Jefe
knappen11 skrev:
Zanders skrev: Motor

T5, T6, D4-VEA, 3.2 har ERS (automat)
Där ser man, nytt för mig. Har inte VOC så därför visste jag inte att min T5 inkluderades.
Det kostar 5.250:- att installera ERS på T5 ernligt min personliga tekniker.
Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]