Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hatarost
Tjena!
Någon av er som har koll på vad datumet under Förvärvsdatum innebär? Jag väntar på leverans av en ny XC70 och det är hopplöst att få ett leveransdatum av säljaren. Men reg nummer har jag och går jag in på reg numret hos Transportstyrelsen så finns det ett datum för snart en månad sen under Förvärvsdatum, och det känns konstigt tycker jag.
Man blir ju misstänksam när dom inte kan säga var bilen är... ??:-/
av Daniel73
Det är när nuvarande ägare dvs återförsäljaren fick bilen i sin ägo.

Det händer när bilen rullar av linan.
Att den inte levererats till säljaren ännu kan bero på att något blivit fel och ska åtgärdas innan den lämnar fabriken.
Kan också ha logistikrelaterade orsaker.
Det kan också blivit transportskada som måste fixas innan säljaren får den.

Om säljaren ringer volvo kan dom tala om exakt var bilen står och varför...
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det är jobbigt o vänta, men desto roligare när den dykerupp :)
av Hatarost
Så är det Palmqvist, men att det skall vara så svårt att få information. Vi är en familj med tre som har körkort och nu har vi bara en bil så det är liiite pyssligt att få ihop logistiken och då vill man ju veta när man skall få sin bil och varför man får vänta. Transporter och övrig logistik måste ju vara en av Volvos stora delar så....
Informationsavdelningen kanske är kinesisk :wink:
Användarvisningsbild
av palmqvist
I så fall har Hisingen flyttat dit med ;)
Användarvisningsbild
av leiwi
Hatarost skrev:Så är det Palmqvist, men att det skall vara så svårt att få information. Vi är en familj med tre som har körkort och nu har vi bara en bil så det är liiite pyssligt att få ihop logistiken och då vill man ju veta när man skall få sin bil och varför man får vänta. Transporter och övrig logistik måste ju vara en av Volvos stora delar så....
Informationsavdelningen kanske är kinesisk :wink:

Tråkigt är det !!
Men det är inte Volvo utan din återförsäljare som äger problemet , spänn åt skruvarna på säljaren KRAFTIGT!
Har du fått Reg nr så är Volvos jobb klart och bilen är färdig

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]