Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Alla tre mina bilar har fastnat, km till tom tank stämmer dock.
av DaBlo
Kollade just min app på telefonen och på min Volvo, dom har hängt sig för mig med. Jag har full tank i bilen men VOC visar 1/3. Räckvidden och hur många liter det är kvar stämmer dock. Hur fel anmäler man? Jag har även haft lite strul med direktstart av värmaren då jag ofta får starta två gånger för att det skall hända något.
av mikebike
Min app visar full tank, men jag har kört 195 km sedan senaste tankningen så 430 km till tom tank stämmer nog...

På hemsidan kan man se att jag har 48 liter kvar, men stapeln visar fullt.
av Alexas
Pratade nyss med Kundsupporten. Kommer en uppdatering av appen nästa vecka eller nästa igen. Då ska problemet vara löst. Ska endast gälla iPhone.
Användarvisningsbild
av apersson850
Inte för att jag är nära bilen just nu, så jag kan inte jämföra, men min stapel visar en nivå som är rimlig jämfört med vad den bör vara. Telefonen och websidan är överens. Jag har Androidtelefon.
av DaBlo
Alexas skrev:Pratade nyss med Kundsupporten. Kommer en uppdatering av appen nästa vecka eller nästa igen. Då ska problemet vara löst. Ska endast gälla iPhone.
Hemsidan min Volvo är ju lika dan, påverkar iPhone appen hemsidan?
av Alexas
apersson850 skrev:Inte för att jag är nära bilen just nu, så jag kan inte jämföra, men min stapel visar en nivå som är rimlig jämfört med vad den bör vara. Telefonen och websidan är överens. Jag har Androidtelefon.
Då verkar det stämma som killen på supporten sa. Gäller bara iPhone.
Hemsidan följer inte med därför att tekniken är uppbyggd så att hemsidan bryggar informationen från appen. Hemsidan har alltså ingen koppling till bilen utan appen. Visar appen fel så visar hemsidan fel :)

Så, ny app kommer nästa vecka eller nästa igen. Då kan vi sova lugnt om nätterna igen :-)-)
Användarvisningsbild
av joel80
Hm... Skit också.. Samma för mig. Android här också så verkar inte bara vara fruktföretagets fel. (Den här gången.. ;) )

Jag har kört 67mil sen senaste tanken.. Visar på typ 80% full... Borde vara nere på typ halv!

Var ser ni som ser antal liter kvar den siffran?
uploadfromtaptalk1443048313358.png
uploadfromtaptalk1443048313358.png (227.93 KiB) Visad 382 gånger
av mikebike
Alexas skrev:Då verkar det stämma som killen på supporten sa. Gäller bara iPhone.
Hemsidan följer inte med därför att tekniken är uppbyggd så att hemsidan bryggar informationen från appen. Hemsidan har alltså ingen koppling till bilen utan appen. Visar appen fel så visar hemsidan fel
Jag har Android och datorn är en PC. :wink:
På hemsidan kan jag se antalet liter kvar, det kan jag inte göra i appen.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]