Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gangefors
V40 T4 -99. Hej har en undran, har en "burk" på högersidan innanför skärmen mot blinkersen. Vad är det och vilken funktion har den?
Bilagor
Bil.JPG
Bil.JPG (1.78 MiB) Visad 265 gånger
av Gangefors
Och vad har man den till. Sitter inte några speciella aslutningar till den, el och en plast slang.
av Rådlös
Den tar han om överflödiga bensingaser (bränsle) och ångor samt leder tillbaka dom till tanken. Det är alltså en "viktig miljögrej" och Bilprovningen godkänner inga tveksamma exemplar, trasiga eller läckande slangar och rör etc. etc.
av Gangefors
Tack för det svaret. Har bilen och kör på strippen med så ur miljö synpunkt så kvittar det. Har lite problem med tomgången så jag vill bara koll upp så att "burken" inte hade något med det att göra.
av Gangefors
Jag kör på Malmö Raceway, dom har onsdagskörningar och då är det öppet för alla, gatbilar och värstingbilar.
Har inget avancerat i motorn, chip, intercoler, öppet filter. Har tagit bort katalysatorn så det är lite mindre motstånd i röret, quikshift så jag har lite tätare steg i lådan.
Började köra i år på hobby nivå, min ekonomi tillåter inte någon värre trimning utan jag kör på en liten budget. Men jag kan lova att det var kul och det gav en rejäl kick när man stod framför granen.
av rudarmy
Känner igen dedär:)
På våra motordagar så är det en massa publik:)
Va sjukt adrenalinpåslag de första gångerna jag körde!
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]