Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PärM
Vår nya XC90 levereras 9 oktober. Fråga: Ta bort eller behålla badges? Eller bara behålla "XC90" till vänster? Varför skylta motor och utrustningspaket för världen? Men ta bort kanske förstör värde?
Användarvisningsbild
av P210
Tycker borttagna emblem uttrycker att man vill dölja något, antingen att man köpt snikmodellen eller att man inte vill skylta med sin värstingmotor, få betraktare tänker nog att man tog bort dem för att det är "snyggt"
Frågan är vilket sken du vill att din bil ska ge?
Användarvisningsbild
av PärM
Bilen är D5 Inscription och också i övrigt med hög specifikation. Ember black metallic och Amber läder. Borde inte se ut som en inropare.
av Amli
Men fram tills Momentum lanseras i Sverige är ju Inscription inroparen ;-//

Bortsett från färg och fälgar ser ju alla XC90 i princip likadana ut i dagsläget, dvs välutrustade, så det lär kvitta om du har kvar dem eller ej. Gör det som känns rätt för dig.
Senast redigerad av 1 Amli, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GustavB
Jag har mina kvar men skulle nog valt bort dom såhär i efterhand. Vit bil gör att man måste sitta med tops för att få rent runt alla märken.....
Användarvisningsbild
av P210
GustavB skrev:..Vit bil gör att man måste sitta med tops för att få rent runt alla märken.....
Med vit bil behöver man väl väldigt stora topsar, det är ju mycket vitt runt emblemen :wink:
Bild
av DaBlo
PärM skrev:Vår nya XC90 levereras 9 oktober. Fråga: Ta bort eller behålla badges? Eller bara behålla "XC90" till vänster? Varför skylta motor och utrustningspaket för världen? Men ta bort kanske förstör värde?
Ta bort dom, blir lättare vid tvätt/vaxning/polering. Sedan att skylta för omvärlden, frågan är hur många det är som bryr sig för utom andra ägare än dom som har samma modell...troligtvis ingen.. ;)
av DaBlo
P210 skrev:Tycker borttagna emblem uttrycker att man vill dölja något, antingen att man köpt snikmodellen eller att man inte vill skylta med sin värstingmotor, få betraktare tänker nog att man tog bort dem för att det är "snyggt"
Frågan är vilket sken du vill att din bil ska ge?
En som bryr sig iaf :D
Har hört argumentet förr och tycker det är löjligt att tro detta. Det är ju oftast så att dom som bryr sig kan och dom som kan ser vad du har för modell med eller utan emblem.
Måste poängtera att jag endast har hört detta skämmas för sin bil argument av bilägare som inte tagit bort sina emblem.

Det finns bara två skäl till att ta bort dom enligt mig.

1. JAG själv tycker att MIN bil blir snyggare
2. Emblem ställer bara till problem vid tvätt och polering av bilen.

Vad andra tycker om min bil är helt oviktigt då jag inte köpt bilen för att vare sig visa upp för andra eller ställa ut den på träffar och så.
Det är ju trots allt en familjebil och inget annat(ja XC 90 är inget speciellt den heller)

Kanske skulle man vilja vara lite mallig om man hade en bil att vara mallig i då. :)

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]

Trasig lampa, takbelysning

Ja det låter inte som att det är sj&a[…]