Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
trst skrev:Ska hämta ut en vit summum om några veckor. Beställde med 18" ymir black Diamond cut. Har aldrig sett dem i verkligheten och knappt på internet... Finns bara en pyttebild typ. Lite nervös över hur de kommer att se ut. Någon annan som beställt dessa fälgar? Bild?
Bild
av Goblin
Tobson01 skrev:
Goblin skrev:Igår fick jag äntligen hämta den nya V70:n! 8) Grymt nöjd än så länge och den nya VEA T4:an skottar på riktigt bra!

Tycker att den känns betydligt mer välskruvad än vad jag minns från provkörningen - kassaskåpskänsla skulle man kunna säga.;)

Appropå stänkskärmarna så fick jag testa dem direkt igår då det såklart regnade när jag skulle hämta den och de funkar bra;). Jag tänker knappt på att de finns där då de smälter ihop med hjulen.
Riktigt snygg bil!! Jag hämtar ut en likadan på tisdag. :D
Tack Tobson!:) Jo, jag är riktigt nöjd med färgvalet i kombination med stylingpaketet och de tonade rutorna!
av Goblin
springpojke skrev:Min bil kom till min handlare igår :D nu väntar jag bara att dom ska montera allt, förhoppningsvis leverans nästa vecka. Min bil blev utan blis.
Bild
Snygg!! Gillar verkligen sportfälgarna. Märkligt det där med BLIS... :???: Min handlare sa att alla bilar de har fått har haft BLIS. Jag har dock redan stängt av min framför allt nu under denna regnperiod som vi verkar ha här nu då BLISen flippar ur helt när det är vått ute...
av Alexas
Är det bara jag som tycker att Volvo förstört sportvarianten helt genom att blanda svart lack med silvrig på detaljerna? Fruktansvärt fult. Men som det sagts många gånger, smaken... :)
av Verdi
Alexas skrev:Är det bara jag som tycker att Volvo förstört sportvarianten helt genom att blanda svart lack med silvrig på detaljerna? Fruktansvärt fult. Men som det sagts många gånger, smaken... :)
Haha. Jag håller faktiskt med. Det är inte helt lyckat ur den vinkeln. Var nära att byta mot en Summum på grund av just det du säger.

Jag valde dock ändå en Sport för jag var rädd att köregenskaperna skulle bli för svampiga i en Summum. Dessutom gillar jag fälgarna och inredningen bättre i Sport. Den känns lite fräschare och mindre gubbig ändå.

Hade nog blivit bättre med en ljusare lack, t ex nån silverfärg, men frun vill absolut ha svarta bilar. Dessutom matchar den nu min BMW rätt bra. Den är också helsvart, tonade rutor med svarta lister.
av Buse06
Färger och eller krom har alltid varit en smakfråga...
Jag fick ett samtal igår om att min V70 D4 FWD står hos handlaren. Nu väntar montering av fast drag och solfilm. Jag tycker original är för ljusa. Jag har inte (mentalt) accepterat att ha en bil som är kopplad till nätet, men det kom med i alla fall bland all options.
I övrigt teknik pro, Bright silver, stylingpaket och hundgaller. Vi har två större hundar och jag har alltid använt mörk solfilm.
Det har fungerat bra och det jag saknat är taklucka. Det ska bli skönt. En bil med hundar blir varm alldeles för fort.
Fast det har tagit tid. Beställde 25 juni. Men måndag kl 11 ska den hämtas ut.
Det känns lite skakigt, en ny bil har jag aldrig haft förr. Men det har varit bra att läsa om olika saker här på forumet. Det har lugnat mej lite.
av Alexas
Happy wife, happy man! :D Vi valde också svart på vår xc70. Kan tipsa om r-design backspegelkåpor som jag monterade på vår. Ger ett klart lyft!

Är det någon som vet om Volvo anpassat valet av däck till sport? Har man valt bort SUV däcken eller är det samma som på vanliga xc70?
Användarvisningsbild
av kez_style
Jag har leverans runt november för min V70 runt november.... BLIS är väl då inte aktuellt för mig (eller?) men bilen känns välutrustad ändå.
Bilen: Volvo V70 D3 Summum automat
Utrustning:
Teknikpaket pro
Borttag av modell och motor emblem på bakluckan
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Panelinlägg Inscription. Dark Walnut
STÄNKSKYDD FRAM+BAK NYMONT
STÖTFÅNGARSKYDD BAK
TAKSPOILER
Bagagerumsmatta
VINTERHJUL NOKIAN DUBBAD ALUMINIUMFÄLG
Bilagor
int_1.png
int_1.png (572.74 KiB) Visad 416 gånger
car_1.png
car_1.png (188.41 KiB) Visad 414 gånger
av gavletommy
Många fina bilar som läggs ut. :D Känns dock ännu mer outhärdligt att vänta på leverans utav den nya bilen..
När jag beställde i augusti så fick jag beskedet att leverans skulle ske någon gång under v47-48.
Nu har Volvo ändrat till vecka 50 för leverans från fabrik när jag söker med ordernumret på https://www.volvobil.se/My/Delivery
Säljaren själv har ingen information från Volvo.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 116
Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]