Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
mattish: Jag har aldrig pratat om bakåtvända stolar. Jag skriver så här i första raden:
"Jag har ingen erfarenhet av dom aktuella stolarna, men har upplevt ett mindre hel**e med andra liknande barnstolar."

Det jag ville framhålla var att välj stolar som passar i den aktuella bilen. Jag förstår också att Volvo inte tillverkar barnstolar, men Volvo är duktiga på att ställa krav och specificera kraven om dom vill köpa in någon utomståendes produkter och vederbörande fabrikant skall få sälja något (i Volvos namn).

Dom aktuella stolarna i min berättelse sitter i en Cheva Tran Sport. Det är helt andra utrymmen i en sådan än i en Volvo V70. Det är snudd på så att varje passagerare har en egen fåtölj i en Cheva.
Användarvisningsbild
av EjS
Har präcis köpt barnstolar i usa när vi ska på semster i husbil. Pris för 2 stolar inkl. leverans och höga nhtsa betyg: 70 usd.

Fan var vi blir lurad här i Europa.
av Alexas
Köpte en Britax Max-way och monterade precis! Riktigt bra stol. Jag monterade fram. Där bak kan en elefant sitta så mycket plats det blev! Fick dra fram stolen tills det inte gick mer. Och bra sitter han också :)

Varför menar du att vi blir lurade i Europa?
av davyjones
Har en Besafe Izikid X3 isofix höger bak.
Jag har aldrig åkt i en bil med bakåtvänd barnstol bak där man sitter bättre än i en Xc70.
av mattish
davyjones skrev:Har en Besafe Izikid X3 isofix höger bak.
Jag har aldrig åkt i en bil med bakåtvänd barnstol bak där man sitter bättre än i en Xc70.
Då har du inte åka Skoda Superb eller någon bil som är större än en XC70 för dom är inte stora i längsled!
av Daniel73
mattish skrev:
davyjones skrev:Har en Besafe Izikid X3 isofix höger bak.
Då har du inte åka Skoda Superb eller någon bil som är större än en XC70 för dom är inte stora i längsled!
Min Mondeo 2006 var större bak även den, inte mycket plats kvar på passagerar fram med en cosmo s bakvänd stol bakom.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Vi har haft britax (VOLVO) på alla våra stolar till barnen, nu sitter 16 månaders tjejen i en BRITAX MULTITECH bak och min kolega på ca 1.98 gnäller lite när han skall in i passagerar sätet (betydligt mera gnäll när 4 vuxna skall in i hans BMW 330) , till 4åringen har vi en framåtvänd KIDFIX II XP SICT.

I V50n är det betydligt trängre med samma stolskombination, tur att de växer så man snart kan slänga ut stolarna :)
Användarvisningsbild
av EjS
palmqvist skrev:Vi har haft britax (VOLVO) på alla våra stolar till barnen, nu sitter 16 månaders tjejen i en BRITAX MULTITECH bak och min kolega på ca 1.98 gnäller lite när han skall in i passagerar sätet (betydligt mera gnäll när 4 vuxna skall in i hans BMW 330) , till 4åringen har vi en framåtvänd KIDFIX II XP SICT.

I V50n är det betydligt trängre med samma stolskombination, tur att de växer så man snart kan slänga ut stolarna :)
Har präcis samma stolar. Funkar bra, känns bra för de vuxna - men hållar med om att platsen höger fram blir trång om man sittar en vuxen man på 2 m där.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]