Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90 2.5T 2004
16100mil

Med original AUTOMATLÅDA, drivlina, nivåmater, drivaxlar etc.. inga trasiga splines eller något sådant.

Går som den ska knepigt nog! Växlar nästan helt omärkt på alla växlar så länge du inte ger fullgas :D
av valln
Frosnam skrev:Har i morgon ägt min XC70 2.5T i två veckor. Detta är mitt första inlägg btw...
Min svarta "slitvarg" har gått "hela" 10600 mil och är en 2006:a i väldigt fint skick! Cirka 1000 mil per år mao. Planerar att ha den kvar länge faktiskt, men vi får väl se hur ägandet artar sig! :)

Bild på min kärra:
xc70.jpg
Vid nästa service rengör vevhusventilationen. Jag skulle ha rengjort ventilationen direkt om det inte är bara några hundra mil till service, förutsatt att det inte redan är gjort vilket är tveksamt eller bilen har varit typ års-pendlad mellan Ystad och Haparanda.
av Yaniz
Uppskattar att min 940 -92 kommer att passera 45.000 mil kommande vinter. Hastighets- och kilometermätaren behagade sluta fungera strax efter 30.000 mil (lånar svågerns mätare inför den årliga besiktningen). Har bytt koppling, frambalk, styrväxel samt förväntade diverse slitagedelar v x mil. Lite svetsning här och där i golvet. Aldrig haft minsta problem med motor eller växellåda. Har servat själv sedan bilen var ny. Oljebyte 10W-40 varje senvinter och senhöst. Knackar dock rätt skapligt. Planerar att piska den över 50.000 mil, sedan blir det nog en lång dags färd till skroten ...
V70 2.4t 02a. Strax över 46 tusen.

Motor och låda går fint. Däremot är startkransen sliten och vevaxelgivaren blir full av metallspån = svårstartad ibland och felkod sätts på givaren.
Senast redigerad av 1 BasRutten, redigerad totalt 0 gånger.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]