Jag tänker jag skriver några rader om varför jag är kund hos Upplands motor i Kista. Det man kommer ihåg förändras ju över tid, men ett par utdrag ur minnet. Det är "strul-grejer" men det har alltid ordnat sig, utan inblandning av extern part eller direkta hot om det.
Det första är faktiskt om varför jag inte är kund hos bra bil i upplands Väsby. Jag var där för en 7-8 år och var väl kanske inte den typiska kunden, men jag blev direkt förolämpad som potentiell kund. Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad de sa men känslan sitter fortfarande kvar. Så varje gång jag köper en bil (inser att jag har handlat bilar för 1,4 miljoner sedan dess (usch, varför räknade jag på det! :roll: )) så blir jag alltid lite gladare nr det inte är hos bra bil ...
Köpte en ny v70 My10, säljaren bad om ursäkt för det var kalkfläckar på bilen = positivt
Köpte en begagnad c30 och blev lovad vinterdäck. Fick ett par 14" kinesiska utan dubb på plåtfälg ... Efter _mycket_ gnäll fick jag iaf ett par begagnade 15" på orginal alufälg
V70n fick problem med någon emisionssensor så den går in i limp-home-mode (finns otal trådar om det). Fick först betala men efter ett kort snack med verstadschefen (eller vad det var) så fick jag pengarna tillbaka, det gick på den 7åriga emisionsgarantin. Tackar detta forum för det.
Köpte en d6:a My14 och på offerten stod det reklam om att i volvo business lease skulle försäkring ingå i 3 år. Tydligen gällde inte det my14 men det visste ju inte jag. Efter ganska mycket gnäll så fick jag det.
Glaset hade ramlat bort från lampan i bagageutrymmet men min tekniker fixade det utan kostnad.
Min d6:a började bete sig konstigt och ville inte gå på el när diesel väl en gång hade startat (tills man startade om den). De tog in den med kort varsel, körde alla uppdateringar så var den glad igen. Mycket tacksam för denna ...
Har en s60 med serviceavtal men den går inte så långt. Efter service undrade jag vilka mjukvaruuppdateringar som gjorts och han sa att han inte gjort några då servicen bara var halv när den inte gått så långt. Jag ifrågasatte det naturligtvis direkt och undrade vad mjukvaran hade med antalet mil att göra, och då sa han "Det är sant, vi får inte betalt av volvo för det, men vill du att vi fixar det?". Då spelade det ingen roll tyckte jag, jag tar det någon annan gång sa jag och var nöjd över att iaf blivit erbjuden det

. Jag tänker att jag år tillbaka det någon annan gång när jag verkligen behöver det.
Tja, det summerar nog det hela av det jag kommer ihåg. Tills vidare kommer jag som sagt fortsätta försöka vara kund hos UM, även om det kostar någon krona extra.