Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
Schmoyoho skrev:Är väl fortfarande vanlig glödlampa i backljuset på nya bilar så instruktionen för 2016 borde väl gälla även din MY11: http://support.volvocars.com/se/cars/pa ... e800ed7d30
Det är ingen vanlig glödlampa (bay15s) är en specialsockel, plastsockel med kontakt.
Användarvisningsbild
av Its1more
the_dolph skrev:Riktigt nöjd med min t6a. Liten undran bara, hur byter jag backljuset?
God afton, god afton...

Tänkte fråga hur du trivs med bilen nu när du haft den ett tag? Har du uppgraderat till Polestar än?

Bra och dåligt?

/Fredrik
Användarvisningsbild
av the_dolph
Jag stormtrivs med bilen. Hade tidigare en ford focus rs med 305 hk motorn och denna är minst lika underhållande. Speciellt i S läget på lådan, dämpning på advance och rattmotstånd på max. Har dock upptäckt en nackdel med bilen. Det är otroligt lätt att råka köra över rådande hastighetsbegränsning. Speciellt med S läget i. Från stillastående och upp går det som en enda kraftig acceleration. En annan nackdel är att den är mycket tyst,nästan som en elbil vid normal körning. Sen när du drar på hör du sexans underbara ljud. Hamnade bredvid en äldre amg samt en äldre hotrod förra.veckan vid ett rödljus. Båda blev mkt förvånade när kombin drog iväg. :) Bilen kostade mycket i inköp men det var värt.varenda krona.
Användarvisningsbild
av Its1more
the_dolph skrev:Jag stormtrivs med bilen. Hade tidigare en ford focus rs med 305 hk motorn och denna är minst lika underhållande. Speciellt i S läget på lådan, dämpning på advance och rattmotstånd på max. Har dock upptäckt en nackdel med bilen. Det är otroligt lätt att råka köra över rådande hastighetsbegränsning. Speciellt med S läget i. Från stillastående och upp går det som en enda kraftig acceleration. En annan nackdel är att den är mycket tyst,nästan som en elbil vid normal körning. Sen när du drar på hör du sexans underbara ljud. Hamnade bredvid en äldre amg samt en äldre hotrod förra.veckan vid ett rödljus. Båda blev mkt förvånade när kombin drog iväg. :) Bilen kostade mycket i inköp men det var värt.varenda krona.
Roligt att höra! När jag hämtade ut min så sa handlarn; "- På riktigt, var rädd om körkortet!". Det går ordentligt.

Med risk för att bli tjatig. Den kommer gå ännu bättre med Polestar. Då kommer den sticka ännu kvickare med S-läget från stillastående.

Min bil var också dyr, men jag resonerade som så att hellre betala kanske 5-10% mer och vara riktigt nöjd än betala "inom budget" och alltid åka runt och känna sig lite-lagom-nöjd.

Jag tror jag skrev det tidigare i tråden; att det som gör de här motorerna, då gärna optimerade med Polestar, så roliga är att de är så pigga i högre hastigheter. Ligga i 150-160 och stämpla med S-läget ger rejält drag.

Ang Polestar; tänk på att du starkt rekommenderas att tanka 98-oktan när den är optimerad. Själv tankar jag Statoil 98 milesPLUS.

Ska bli spännande att höra hur du tycker den är efter att du fått på blå-märket på bakluckan (ergo, den är Polestaroptimerad).

/Fredrik
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är ganska trevligt att ligga i 180 på autobahn och stämpla, och känna att det verkligen drar iväg, inte bara ökar farten, då kör jag ändå en T6 i en högbyggd skogsmullekostym, en V70 går ju ändå bättre i höga hastigheter. Här blir skillnaden T6 mot D5:a verkligen enorm, brorsans S80 MY11 D5 FWD verkligen tvärdör över 170-180..
Användarvisningsbild
av the_dolph
Har funderingar på att låta bilen andas bättre. Vilket sportsystem ger bästa ljudet? Får inte låta för mycket. Tips?
Användarvisningsbild
av Its1more
Vill du bara komma åt ljudet? Jag vet inte hur mycket ett sportsystem tillför prestandamässigt.

Kolla detta.

/Fredrik
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]