Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tycker de begagnade man sett i sverige varit alldeles för dyra, omotiverat att köpa beg när det skiljt så lite mot nypriset.
Användarvisningsbild
av EjS
Perra83 skrev:Köp inte begagnade köp nya istället. Jag vill ha fler att välja på om tre år.
Om priset som beggad är så högt föredrar jag Bayerische Motor Werken eller blixten från Stuttgart.

Alternativt jänken från Bowling Green, Kentucky.

Bra att Volvo lärt sig bygga prestandabilar. Nu ska de bara bli konkurrenskraftiga!
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är dom :) de som säger nåt annat har inte kört den :) hade prislappen varit densamma som en fullutrustad m4 hade man däremot blivit väldigt besviken. Eller en rs4. Eller en c63. Det må vara begränsat med effekt, men det är bra väghållning (justerbar, för den som tycker fabriksläget är för snällt) och bra bromsar, det kommer man långt på. Men visst, med kepsen bakofram och en halvdrucken redbull bakom växelväljaren på en 2+1 väg blir det förstås svårt att hänga med
Användarvisningsbild
av MartinS
19" är det minsta.

Det är en grym bil, jag har haft nöjet att ratta en i ett par timmar.
Användarvisningsbild
av MartinS
Japp, avsevärt, men väghållningen är å andra sidan helt fantastisk.

Man får ju en ny i Sverige för 600kkr nu, känns som hypen har lagt sig lite.. Nu från och med MY16 kan man dessutom beställa den utan taklucka vilket ju är perfekt ur alla avseenden förutom ljusinsläpp.

Skruva ur den gamla, låt all bromsvätsk[…]

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]

motorinställning

Min B230A motor är vevaxeln ett halvt varv f[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]