Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För att göra en lång historia kort så krockade jag med en älg igår, lyckades bromsa ned till låg hastighet och smällen tog på höger sida av bilen. Spräckte höger strålkastarglas men förutom ett par mindre bucklor så gick det okej.

Dock så stänger sig inte huven på höger sida nu - och ibland går den inte heller att öppna. Vajern känns också slapp, men har inte tänkt på om den var det även innan. Hur fixar man detta?
De verkar kärva av nån anledning antingen har något blivit lite snett. Så prova lossa huvlåset ska väl gå att justera lite åt olika håll. Ta loss grillen när du håller på så är de lättare att komma åt ifall den inre vill öppna sig
Användarvisningsbild
av Lucif3r
justmakemyday skrev:Hur justerar man huvlåset?

Du lossar bultarna som håller huvlåset(lossa, inte ta bort), så är det bara att justera sen. Nu kommer jag dock inte ihåg på rak arm om det går att justera sidled, eller om det bara är upp/ner.

När det feljusterat så kan det bli både trögt och svårt att få upp huven.
av stoffeoo
Du har 2st lås en på vänster och en på höger.
Lossa lite på det högra dra upp den lite pröva stäng huven lite försiktigt så du inte flyttar låset .
Sen när du hittar rätt skruva fast.
Och sen kolla att du har båda gummikuddarna kvar på båda sidor sitter vid armen fjädern dom hjälper till att öppna huven när du drar i vajern.
av stoffeoo
Du kan spänna vajern.
Kolla så den inte har åkt in isonna fall släpp bulten som låser fast den o dra den bakot o dra åt bulten.
Jag kommer inte exat ihåg vart bulten sitter du får följa vajern så hittar du den .
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]