Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Funk skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Någon som vet om Volvo har börjat leverera ut T8 på någon marknad?
Det tror jag inte med tanke på att dom bara byggts i några dagar i fabriken...

/Thomas
Så serietillverkning har startat?
av V60D5AWDPolestar
XC90_Executive skrev:Bra kösystem Volvo tillämpar isåfall, med tanke på att min beställning gjordes ett halvår tidigare :wink:
eller också så har man inte fler beställningar på T8;)
Användarvisningsbild
av Funk
V60D5AWDPolestar skrev:
Så serietillverkning har startat?
Det ser så ut ja... tidigare var bade T8 och R-design bara synliga då och då, nu är det ganska många av båda sorterna.

/Thomas
av volvokhaled
xc2015 skrev:Jag har inte sett en enda T8 eller R-design på gatorna förutom i Volvos showroom.
Ta gärna kort om ni ser en T8 silver glida förbi :D

Tror inte vi kommer se T8 på ett tag, första bilarna ska ner till bl.a. Nederländerna (alla måste leveras innan 31 December innan de nya skattereglerna 1 januari 2016).

Hade en bild från USA :).
Bild
av lirsa
XC90.png
XC90.png (419.49 KiB) Visad 487 gånger
I onsdags beställde jag min XC90 :D

Har några få dagar på mig att ändra så jag ruvar över vissa val:
1. Men tanke på att jag pendlar E6 mellan Laholm - Helsingborg varje dag och kör ytterst lite på dåliga vägar: hur mycket kommer luftfjädring att gör a för komfort. Har inte vågat annat än att kryssa i det. Å andra sidan: det är inte värt 21 900 kr för att få en smidigare i- och urstigning samt kunna sänka baken vid ilastning.

2. 4-xons klimapaket mest för att barnen brukar klaga och nu kan de sätta sin egen värme, också en fråga om det verkligen är värt 4 900 kr.

3. Vinterhul. Finns ju 18", men de ser anskrämliga ut tycker jag så jag tog 19" med Hakka 8. Skall man leta efter icke volovofälgar? Å andra sidan känns det fånigt med tanke på vad bilen kostar.

4. Superintresserad av ljud och har high end-anläggning hemma. Dock har jag svårt att lägga 30k på B&W-systemet. High end med billjud runtomkring dig, det är ju inte så att du sitter och finlyssnar med avstängd bil direkt. Har en XC60 MY14 idag med high performance idag och det duger. Kan ju inte vara sämre i nya XC90.

5. Med Osmium grå och tonade rutor kanske det lite sportigare 20"-hjulen gjort sig bättre, vad tror ni?

Nåväl, 9% rabatt på bil och options och leverans i början av December (prel till handlaren är 30/11).

Dragkrok tar jag senare, smärtsamt dyrt ändå.
av lirsa
valln skrev:Vilka höjder är det på luftfjädringen vid körning, låg hög eller vad det kan kallas?
Comfort = vid vanlig körning och på samma nivå som en konventionell fjädring. Dock sänker sig chassit 10 mm vid farter över 100 km/h.
Off road = klart höjt chassi, vet ej hur hög dock.
Dynamic = sänkt chassi för med dynamisk körning.
av valln
Tack lirsa! :D
Skulle luftfjädring funka på en vanlig bil, nya s90 och v90.
Jag tänker att det skulle vara lämpligt när vanliga volvo blir lägre och lägre.
Tror vi att det kommer att finnas?
av Hyted
Jag hade lagt till 360 kameran.
Har vart så mycket snack om den så tror det är bra för andrahandsvärdet.

Hur får du så kort leveranstid?
Har handlaren bokat bilar i tidigt skede och räknat med att sälja dom?
Beställde min d5 r-design i maj och har leverans 10/12.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 44
Låg räckvidd Volvo ex30

Vad har du för faktisk förbrukning d&ari[…]

I slutet av nästa år? Det är v&aum[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det går att välja om den funktionen ska[…]