Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wahla11
Wahla11 skrev:Nån som vet just nu? Beställde en fullsmetad V70 T4 Summum förra onsdagen 9/9-15 men säljaren har inte fått fram något prel.datum än.

På minbil-sidan kan de inte ange pga stor orderingång och på volvos generalla lev.plan står det bara nov-dec...

Någon annan som beställt liknande bil senaste veckorna och fått ett veckonummer? Datum?
Fick ett besked, v49/50 ska det tydligen bli leverans på min bil [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Håller tummarna för att detta nu hålls [THUMBS UP SIGN] Brukar det bli veckorna de anger?
av prahna
Nimrod23 skrev:Känns jäkligt segt att vänta nu...Volvohandlaren beräknar att bilen ska levereras under v.43.
När beställde du bilen och vad valde du?
av Stoffe87
Bosse78 skrev:Jag har tydligen fortfarande möjlighet och funderar på att uppgradera beställningen till summum, och om man tittar på byggsidan står det:

Standardutrustning utöver Momentum
• Aluminiumfälgar: Magni (235/40 R18)
• Elmanövrerad förarstol med minne för stol och ytterbackspeglar och tiltfunktion vid backning
• Innerbackspegel, automatiskt avbländande
• Keyless Drive, nyckellöst start- och låssystem
• Rails i "Silver Metal"

Men om man tittar på hur bilderna ändras verkar ju summum vara tex helläder, är det mer som skiljer som ej framgår ? Tycker ni förresten att det är värt det ? verkar kosta typ 15k extra.
Tycker det är värt varenda krona 15,900
Får ju väldigt mycket för dom pengarna
Sen anser jag att helläder är bäst, men jag har ju en son som gillar kladda
av Nimrod23
prahna skrev:
Nimrod23 skrev:Känns jäkligt segt att vänta nu...Volvohandlaren beräknar att bilen ska levereras under v.43.
När beställde du bilen och vad valde du?
Beställde v. 29 precis innan fabriken stängde ner för semester. Har gjort en del ändringar i efterhand som kanske har påverkat leveranstiden.

Det blev en XC70 classic sport FWD automat med lack bright silver. Exteriört designpaket, teknikpaket pro sensus, laminerade rutor 5 st, tonade rutor bak, VOC, Harman Kardon PS, subwoofer, el. barnsäkerhetslås, eluppvärmd vindruta, eluppvärmda spolarmunstycken, innerbackspegel med automatisk avbländning och Sargas 17 tums vinterhjul på dubb.
av prahna
Låter som ett bra köp Nimrod.
Själv så beställde jag ju bilen i tisdags och då som vit. Men efteråt kom min fru på att hon ville ha en Sea shell metallic så vi ändrade till det dagen efter. Dock såg hon den bil hon trodde vi beställt idag.....och den är Twilight Bronze...hmmm kan man ändra även efter en vecka från beställning?
av Nimrod23
prahna skrev:Låter som ett bra köp Nimrod.
Själv så beställde jag ju bilen i tisdags och då som vit. Men efteråt kom min fru på att hon ville ha en Sea shell metallic så vi ändrade till det dagen efter. Dock såg hon den bil hon trodde vi beställt idag.....och den är Twilight Bronze...hmmm kan man ändra även efter en vecka från beställning?
Jag ändrade färg på bilen för en vecka sedan, så prata med säljaren så kanske det går att fixa. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Beställde också bil i tisdags... :)
Har du fått nått lev-datum än?
Jag fick prelimenärt datum sista veckan i november.. (Först trodde säljaren på typ mitten av dec...)

Beställt en V60 D5 TE (hybriden), dom sägs ta lite längre tid än "vanliga".

Jag sitter också och funderar färg... valde röd först.. men är nu inne på att byta till "Power blå". Trots att det redan är lite "för dyrt"... :)
av prahna
8-10veckor så det är några veckor kvar:(
Hybriden är fin, hade gärna köpt men med en treåring och ytterligare en på väg så blir det för trångt sedan är den lite för dyr för mig.
Ska maila försäljaren och be han ändra färg, eller så åker jag in o kikar först på färgerna.
av mf135
Bosse78 skrev:Jag har tydligen fortfarande möjlighet och funderar på att uppgradera beställningen till summum, och om man tittar på byggsidan står det:

Standardutrustning utöver Momentum
• Aluminiumfälgar: Magni (235/40 R18)
• Elmanövrerad förarstol med minne för stol och ytterbackspeglar och tiltfunktion vid backning
• Innerbackspegel, automatiskt avbländande
• Keyless Drive, nyckellöst start- och låssystem
• Rails i "Silver Metal"

Men om man tittar på hur bilderna ändras verkar ju summum vara tex helläder, är det mer som skiljer som ej framgår ? Tycker ni förresten att det är värt det ? verkar kosta typ 15k extra.
För samma pristillägg får du Sport som innehåller allt ( alltså tex keyless o minnesstol i helläder) vad summum har (förutom avbländbar innerbackspegel som kan läggas till med kompass också) plus en hel del mer. Både broschyr och webben är otydliga med detta. Jag höll på att beställa summum för att få keyless som alltså ingår i sport också. Man får detaljkolla byggsidan för se detta.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 116

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024