Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bbenderman
Äger en Xc70 med 3,2 motorn som jag nu ska sälja!
22000mil utr Momentum+Radar+EL-baklucka! Vet inte vad det utr-paketet :?:

Undrar hur svårsåld den kommer att vara med den motorn :?:
Undrar också hur den priset var på den ny jämfört mot andra motoralternativ :?:
Trevlig motor men väldigt törstig,
Vet inte om den är jämbördig gällande bränsleförbrukning med 2,4T
Prestandan mot 2,4t :?:
Kan jag få hundra för den tro :?:
Det var en underlig fråga. Innan du har försökt sälja kan ju ingen säga något om det. Och vad är det som säger att motortypen skulle vara utslagsgivande? Resten av bilen kanske är ett vrak. Då bestämmer sig spekulanterna med utgångspunkt från det i stället. Sedan lär ju priset vara en avgörande faktor om du får sålt den eller inte. Men börja med att leta upp lika dana exemplar/årgångar på marknaden och se vad man begär för dom.
av Lövet
Förbered dig på en svårsåld bil. Jag var tvungen att byta bort min.
perhall skrev:Jag är en av få (misstänker jag) som mycket hellre skulle ha en XC70 3,2 än en XC70 D5. Obs! ej spekulant...
PH
Håller med till fullo
Användarvisningsbild
av börne
Nä... Idag skryter folk mer med hur liten & bränslesnål deras motor är, annat var det förr när det var störst som gällde. Alla är vi olika, jag gillar varken små motorer eller miljöpartiet :wink:

Men nog borde det gå att sälja, finns alltid dom som föredrar en riktig motor, även om jag själv hade hoppat 3,2 & valt en T6 istället.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]