Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av errim
Jag hade något liknande på min förra 850 alltså kraftiga vibrationer och oljud i bilen vid bromsning. Var övertygad om att det var fram, det lät som det kom från framhjulen. Jag bytte skivor o klossar fram, men det blev ingen förbättring.
Bytte då skivor och klossar bak och det löste problemet helt. Kan ju vara så i ditt fall också kanske?
av TobbeViktor
Är däcken jämnt slitna? Inga ojämnheter radiellt?
Hade vibrationer i min förra S70 pga att dämparna var tokslut bak och gav ojämnt slitage bak, vilket gjorde att hela bilen studsade vid minsta inbromsning.
av monty16
errim skrev:Jag hade något liknande på min förra 850 alltså kraftiga vibrationer och oljud i bilen vid bromsning. Var övertygad om att det var fram, det lät som det kom från framhjulen. Jag bytte skivor o klossar fram, men det blev ingen förbättring.
Bytte då skivor och klossar bak och det löste problemet helt. Kan ju vara så i ditt fall också kanske?
japp chansen är nog stor att det är där problemet ligger....
av monty16
TobbeViktor skrev:Är däcken jämnt slitna? Inga ojämnheter radiellt?
Hade vibrationer i min förra S70 pga att dämparna var tokslut bak och gav ojämnt slitage bak, vilket gjorde att hela bilen studsade vid minsta inbromsning.
Japp jämnt slitna, inget problem alls vad jag sett
av CarlAdam
Du kan ju som någon sa rycka säkringen till ABS, kanske är någon krans trasig för då går ABSn in även om den inte behövs. Billigt sätt att utesluta ABSfel iaf.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]