Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Per82
Hej hopp!

Ja som ämnesraden indikerar så är jag lite sugen på en Volvo V70 1,6 drive av 2011 års modell.
Kruxet är att den har gått 15000 mil vilket jag tycker känns rätt mycke.
Hade en passat vars dieselvärmare gav sig vid 15000 mil och befriade mig från 16000:-.
Finns det några miltal som man ska se upp med när det gäller denna bilen eller är det mer slump/otur
som avgör om verkstadsbesöken blir mer eller mindre frekventa?
Att det inte är någon rödljusdräpare vet jag redan, är intresserad av ägarekonomiska åsikter/erfarenheter!

Tack på förhand!
av mattish
Hitta istället en 2012 så får du den uppdaterade motorn iom att D2 med 115hk kom.
Bättre på det mesta men någon cl törstigare. Finns även som automat då.
av mattish
Inte mer än att jag är nöjd med min förutom dragvikten på 1300kg. Den räcker inte för mig.
Bränslefiltret är väldigt känsligt för smuts och igensättning och kräver verkstadsbesök om du inte själv kan skapa undertryck så bränsle kommer till motorn.
Man ska inte köra soppatorsk, då är det verkstad eftersom det inte sitter någon pump i tanken.
Annars en ekonomisk bil som tar en med bravur från A till Ö med de trygga köregenskaperna som en V70 har oavsett motor.
av Tobson01
Om du bor nära Halmstad, kan du efter 29/9 åka till Rejmes å köpa en D2 Ocean Race My12, för då byter jag in min, har varit väldigt nöjd med den, skön å köra och billig i drift.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]