Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kenboh
Köpte en XC70 Classic summum i våras. I min beställningsspecifikation står det att railsen skall vara i silvermetall. När jag fick bilen är de dock helsvarta som de brukar vara på XC70. De enda XC70 som haft blanka rails är ju OceanRace-modellen från 2012. Det står även i Volvos katalog att det skall vara blanka rails på denna spec. Någon som fått sin bil levererad med dessa rails? Har inte sett någon Classic med detta. Volvo sätter på blanka rails på min bil om jag vill men är inte säker på att jag vill att de skall plocka ner hela innertaket för att montera. Finns ju risk att det inte blir bra.
av prahna
Tror du inte behöver vara orolig för att det ska bli dåligt. De har koll och är det så att det inte blir snyggt får de ju bara åtgärda det som e fel.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Precis, skulle de "göra bort sig" får de byta till ett nytt innertak. Det är lätt gjort om man mekat lite inredning tidigare. Hade förresten själv föredragit de silvriga railsen
av eijo
Jag hade och valt att byta. Volvo verkar ångrat sig på den detaljen. Jag såg också silvriga rails på XC70 summum i bygg din volvo när jag beställde i somras. Valde sport dock pga chassiet.
av kenboh
Tack för svaren. Tror ni de är snygga? Det är ju inte hela som är blanka utan "fötterna" kommer vara svarta.
På V70:n är hela railsen lackad men inte på XC70. Är ju inte samma färg/material heller.
Användarvisningsbild
av keroan
apersson850 skrev:Min XC70 Summum har svarta rails.
Men du beställde kanske svarta? (Eller den som beställde gjorde det om du köpt den begagnad.)

Trådskaparen har vad jag förstått beställt rails i silver och fått bekräftelse på det. Sen levereras bilen med svarta.
av tsint
Tidigare så stod det på bygg-bil sidan att Classic Summum hade rails i silver, det är nu borttaget - dock så är online-broschyrer ännu ej uppdaterad där står det fortfarande "Rails i Silver Metal".

Jag har inte sett någon Classic Summum med dessa railsen, mina föräldrar hämtade sin XC70 förra veckan och den hade svarta rails. Vad som är snyggast låter jag vara osagt, men intressant att Volvo erbjuder dig ett byte - kan ju bli rätt dyrt om alla som köpt en XC70 Classic Summum skulle kräva samma sak.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]