Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Emppo
Hej, har ett litet irriterande problem med mitt kardan. Upp till 60 km/h så är det inga vibrationer men efter 60 till 90 så vibrerar de så det både hörs och känns i sätena. Har lokaliserat det under mittkonsolen ungefär så måste vara från stödlagret, stödlagret ska vara helt nytt och glappar ingenting, har känt på alla kardan bultar och allt sitter åt, vad skulle kunna orsaka dessa vibrationer? Kardanet är till m90 lådan om det är till någon hjälp
Användarvisningsbild
av lennarte
Hur känns det när du startar på 1-an? Om det är korsen i stången brukar det känas i ratten också. Uppåt och neråt, inte som obalans i däcken att det "rycker" i sidled. Det brukar i så fall kännas precis när man har släppt upp kopplingen och "gasar på". Har du Hardyskiva kan den vara känslig att få rätt monterad.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av White
Tror att boven är den nya stödlagerhållaren. Är mängder med folk som fått vibrationer efter stödlagerbyte. Tyvärr är det enda som
hjälper att byta hållaren. Kan rekommendera den från KL Racing, den ger inte vibrationer, åtminstone på min bil. Däremmot Volvos
och KG Trimnings hållare gav kraftiga vibrationer i min bil.
av bosabengt
Jag köpte min stödlagerhållare på Mekonomen och fick Professional parts. Den gav riktigt mycket vibrationer.

Jag undrar om kardanen kan bli "böjd" efter att man kört länge med dåligt stödlager?

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]